|
English
|

1998 Bertone Pickster

Bertone Pickster, 1998
Bertone Pickster, 1998
Bertone Pickster, 1998
Bertone Pickster, 1998
Bertone Pickster, 1998
Bertone Pickster, 1998
Bertone Pickster, 1998
Bertone Pickster, 1998
Bertone Pickster, 1998
Bertone Pickster, 1998
Bertone Pickster, 1998
Bertone Pickster, 1998
Bertone Pickster, 1998
Bertone Pickster, 1998
Bertone Pickster, 1998 - Interior
Bertone Pickster, 1998 - Interior
Bertone Pickster, 1998 - Interior
Bertone Pickster, 1998 - Interior
Bertone Pickster, 1998
Bertone Pickster, 1998
Images: Carrozzeria Bertone s.p.a.
Rating:  47    -22    +69
Многофункциональный пикап Pickster выразил новую идеологию промышленного проектирования Design Machine. Дизайн Лучано Д'Амброзио, 1997 г.
PICKSTER half Roadster half Pickup. Almost unknown in Europe, the Pickup dominates the American automobile scene unrivalled.. Suffice it to consider that in the Top Ten most sold vehicles in the USA the Pickup is first and second and a third one iss seventh. PICKSTER is the desire to infuse the Pickup with the spirit of Grand Tourism. An extreme styling where complex surfaces wrap muscles around the side panel. It sticks to the ground with its big 21″ wheels covered with Michelin PAX tyres which allow it to continue travelling even after a puncture. On board, PICKSTER uses the satellite navigator Route Planner. PICKSTER has been conceived for the BMW 6 cylinder 3.2i 24V Motorsport 320 HP power unit.

www.concorsodeleganzavilladeste.com


The Pickster: a dream, a provocation, undoubtedly pure Bertone for its innovative spirit, a new way of looking at the automobile.

From the front, the Pickster looks like a charming C-segment saloon, but as the gaze travels along the body of the car, the three-quarter view reveals a solution which combines the lines of the coupé or speedster with the idea of the pick-up, or utility vehicle.

Presented at the 1998 Geneva Motor Show, the Pickster was developed in just three months, with the company really pulling out all the stops. It began with the idea of infusing the very American concept of the pick-up with the spirit of a GT. The highly imaginative result presents an extreme design with complex surfaces wrapping the wings in a muscular sheath. An aggressive streamlined frontal view gives it an edgy, sporty feel. The tail features a loading space characterised by ground-breaking intuition, thanks to the spoiler which closes off the space and also performs an aerodynamic function.

Its dimensions are imposing: 480 cm long, an impressive 197 cm wide and 136 cm high. Its yellow paintwork underlines its originality.

The interiors reflect design creativity and all the work which went into the fittings, and once more show the car's originality: leather and aluminium trims, seats with small, fixed cushions but adjustable seat-backs. On the dashboard the instrumentation is towards the top, with the addition of the screen of the Magneti Marelli navigation system.

The fact that Pickster was created in only three months was also thanks to the availability of complete mechanical components, all BMW-produced starting from the engine, a six-cylinder 3.2i 24v BMW Motorsport with an output of 320 Hp.

The base used was that of the BMW 528, featuring rear suspensions which occupy little space and are perfect for the development of a pick-up. And lastly the big 21" wheels, with Michelin PAV tyres which will go the distance even with a puncture.

www.bertone.it


Хотите стать самым стильным на свете фермером? Изобретите машину времени и отправляйтесь со связкой отмычек на Женевский автосалон 1998 года. Там на стенде Bertone выставлялась помесь родстера и пикапа под названием Pickster. Автомобиль был разработан всего за три месяца, но получился куда лучше многих долгостроев. Его дизайн создал Лучано Д'Амброзио.

Как вам узкие полоски передней оптики или задний «борт» с антикрылом? А огромный задний спойлер, несущий в себе еще и функцию борта? Все это великолепие базировалось на платформе BMW 528, а под капотом был установлен М-мотор объемом 3,2 литра, выдающий 320 лошадиных сил. Кузов автомобиля опирался на 21-дюймовые колеса с покрышками Michelin PAХ.

Внутри – кожа и алюминий, а цветовая гамма могла запросто вызвать психическое расстройство у неуравновешенного водителя: все детали выкрасили в ярко-желтый и ярко-синий цвета. На сиденья, состоящие из пяти отдельных частей, без раздумий могли водрузиться лишь отъявленные смельчаки. Приборную панель с длинным и узким жидкокристаллическим табло дополнял экран навигационной системы Magneti Marelli.

Зато дизайн его передней части так вдохновил дизайнеров концерна Volkswagen, что через несколько лет они использовали те же решения при создании гиперкара Bugatti Veyron.

Максим Кудымов - motor.ru
Coachbuilder: Bertone
1942 Alfa Romeo 6C 2500 SS Coupe (Bertone), 1952 Abarth 1500 Coupe Biposto (Bertone), 1953 Alfa Romeo B.A.T. 5 (Bertone), 1953 Arnolt Bristol (Bertone), 1953 Aston Martin DB 2/4 (Bertone), 1953 Aston Martin DB2/4 Drophead Coupe (Bertone), 1953 Dodge Zeder (Bertone), 1953 Fiat Siata 8V (Bertone), 1954 Alfa Romeo 2000 Sportiva (Bertone), 1954 Alfa Romeo B.A.T. 7 (Bertone), 1954 Alfa Romeo Giulietta Sprint (Bertone), 1954 Aston Martin DB2/4 Spider (Bertone), 1955 Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955 Alfa Romeo Giulietta Spider (Bertone), 1956 Abarth 750 (Bertone), 1956 Abarth Record (Bertone), 1957 Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale (Bertone), 1957 Fiat Stanguellini 1200 Spider (Bertone), 1957 Jaguar XK150 (Bertone), 1958 Abarth Alfa Romeo 1000 (Bertone), 1958 NSU Sport Prinz (Bertone), 1959 Maserati 3500 GT Coupe (Bertone), 1959 OSCA 1500 (Bertone), 1960 Ferrari 250 GT Prototype EW (Bertone), 1960 Gordon-Keeble GT (Bertone), 1961 ASA 1000 GT (Bertone), 1961 Aston Martin DB4 GT Jet (Bertone), 1961 BMW 3200 CS (Bertone), 1961 Ferrari 250GT (Bertone), 1961 Maserati 5000 GT Coupe (Bertone), 1962 Iso Rivolta GT (Bertone), 1962 Simca 1000/1200S Coupe (Bertone), 1963 Alfa Romeo 2600 Sprint HS (Bertone), 1963 Chevrolet Corvair Testudo (Bertone), 1963 Iso Grifo (Bertone), 1964 Alfa Romeo Canguro (Bertone), 1965 Fiat 850 Spider (Bertone), 1965 Ford Mustang (Bertone), 1966 Jaguar FT (Bertone), 1966 Lamborghini Miura (Bertone), 1966 Porsche 911 Roadster (Bertone), 1967 Alfa Romeo Montreal Expo Prototipo (Bertone), 1967 Fiat 125 Executive (Bertone), 1967 Jaguar Pirana (Bertone), 1967 Lamborghini Marzal (Bertone), 1968 Alfa Romeo Carabo (Bertone), 1968 Bertone Panther, 1968 Lamborghini Espada (Bertone), 1968 Lamborghini Miura Roadster (Bertone), 1969 Autobianchi Runabout (Bertone), 1969 BMW 2800 Spicup (Bertone), 1969 Fiat 128 Coupe (Bertone), 1969 Iso Lele (Bertone), 1970 Bertone Shake, 1970 BMW 2200 TI Garmisch (Bertone), 1970 Lancia Stratos Zero (Bertone), 1971 Lamborghini Countach (Bertone), 1971 Lamborghini Urraco (Bertone), 1971 Lancia Stratos HF (Bertone), 1972 Citroen Camargue (Bertone), 1972 Fiat X1/9 (Bertone), 1972 Maserati Khamsin (Bertone), 1972 Suzuki Go (Bertone), 1973 NSU Trapeze (Bertone), 1974 Fiat 127 Village (Bertone), 1974 Lamborghini Bravo (Bertone), 1974 Maserati Quattroporte II (Bertone), 1975 Fiat 131 Abarth (Bertone), 1975 Fiat Visitors Bus (Bertone), 1975 Fiat X1/9 Dallara (Bertone), 1976 Alfa Romeo Navajo (Bertone), 1976 Ferrari Rainbow (Bertone), 1977 Jaguar Ascot (Bertone), 1978 Lancia Sibilo (Bertone), 1979 Volvo Tundra (Bertone), 1980 Lamborghini Athon (Bertone), 1981 Mazda MX-81 Aria (Bertone), 1982 Citroen BX (Bertone), 1983 Alfa Romeo Delfino (Bertone), 1984 Chevrolet Ramarro (Bertone), 1986 Citroen Zabrus (Bertone), 1988 Lamborghini Genesis (Bertone), 1989 Bugatti EB 110 Proposal (Bertone), 1990 Chevrolet Corvette Nivola (Bertone), 1991 Lotus Emotion (Bertone), 1992 Bertone Blitz, 1992 Fiat Cinquecento RUSH (Bertone), 1994 Bertone ZER (Zero Emission Record), 1994 Fiat Punto Racer (Bertone), 1994 Porsche Karisma (Bertone), 1995 Lancia Kayak (Bertone), 1995 Opel Maxx (Bertone), 1996 Citroen Berlingo Coupe de Plage (Bertone), 1996 Fiat Enduro (Bertone), 1996 Opel Slalom (Bertone), 1997 Alfa Romeo Sportut (Bertone), 1998 Bertone Pickster, 1999 Alfa Romeo Bella (Bertone), 1999 Mazda Neospace (Bertone), 2000 Bertone Slim, 2001 Oldsmobile O4 (Bertone), 2001 Opel Filo (Bertone), 2001 Saab 9X (Bertone), 2002 Bertone Novanta, 2003 Alfa Romeo GT Coupe (Bertone), 2003 Bertone Birusa, 2003 Opel Insignia (Bertone), 2004 Aston Martin Jet2 (Bertone), 2005 Cadillac Villa Design Study (Bertone), 2006 Bertone Suagna, 2007 Chery A6CC Coupe (B23) (Bertone), 2007 Fiat Barchetta (Bertone), 2008 Bertone B.A.T. 11, 2009 Bertone Mantide, 2010 Alfa Romeo Pandion (Bertone), 2011 Jaguar B99 (Bertone), 2011 Jaguar B99 GT (Bertone), 2012 Bertone Nuccio, 2013 Aston Martin Jet 2+2 (Bertone), 2022 Bertone GB110
Related articles:
Оркестр Бертоне
Денис Орлов
Журнал "МОТОР", Август 2002 года
Пять этапов жизни короля
Н.Розанов
Журнал «АВТОМОБИЛИ», 5-2003
Comments
Толян
Thursday, August 30, 2007
Жопа а не машина! Просто крутейшая!
Sergio
Wednesday, November 4, 2009
Люди! У меня до сих пор Авто-ревю, или подобный валяется журнал 1998 года со статьёй про этот концепт.
Там он был обозначен, как Pontiac Pickster, что собственно более логично при форм-факторе данного кузова! Это кузов типичный для американского рынка и в 70 был чуть ли не самым доминирующим кузовом по продажам в стране.
А дизайн передка машины стал почти определяющим для модельного ряда понтиака после после 98 года...
Да и не явные это ноздри бумера, которые в те годы всё ещё в ширину росли, а не в высоту..
Авторы размещая материал что-то напутали.
Carstyling
Thursday, November 5, 2009
Действительно, оформление передка более Понтиаковское, чем БМВ. Название BMW Pickster, используется скорее из-за двигателя.
vadik
Wednesday, July 14, 2010
может быть,но я верю,что это bmw
дмитрий
Tuesday, February 26, 2013
красивый автомобиль!а если четко следовать информации о нем,то следовало прописать его имя как BMW Pickster concept by Bertone.при чем здесь Pontiac?
Discuss this car
Author
E-mail
Add your comments