|
1998 Bertone Pickster
Bertone Pickster, 1998 - Interior
Bertone Pickster, 1998 - Interior
Bilder: Carrozzeria Bertone s.p.a.
Многофункциональный пикап Pickster выразил новую идеологию промышленного проектирования Design Machine. Дизайн Лучано Д'Амброзио, 1997 г.
PICKSTER half Roadster half Pickup. Almost unknown in Europe, the Pickup dominates the American automobile scene unrivalled.. Suffice it to consider that in the Top Ten most sold vehicles in the USA the Pickup is first and second and a third one iss seventh. PICKSTER is the desire to infuse the Pickup with the spirit of Grand Tourism. An extreme styling where complex surfaces wrap muscles around the side panel. It sticks to the ground with its big 21″ wheels covered with Michelin PAX tyres which allow it to continue travelling even after a puncture. On board, PICKSTER uses the satellite navigator Route Planner. PICKSTER has been conceived for the BMW 6 cylinder 3.2i 24V Motorsport 320 HP power unit.
www.concorsodeleganzavilladeste.com
The Pickster: a dream, a provocation, undoubtedly pure Bertone for its innovative spirit, a new way of looking at the automobile.
From the front, the Pickster looks like a charming C-segment saloon, but as the gaze travels along the body of the car, the three-quarter view reveals a solution which combines the lines of the coupé or speedster with the idea of the pick-up, or utility vehicle.
Presented at the 1998 Geneva Motor Show, the Pickster was developed in just three months, with the company really pulling out all the stops. It began with the idea of infusing the very American concept of the pick-up with the spirit of a GT. The highly imaginative result presents an extreme design with complex surfaces wrapping the wings in a muscular sheath. An aggressive streamlined frontal view gives it an edgy, sporty feel. The tail features a loading space characterised by ground-breaking intuition, thanks to the spoiler which closes off the space and also performs an aerodynamic function.
Its dimensions are imposing: 480 cm long, an impressive 197 cm wide and 136 cm high. Its yellow paintwork underlines its originality.
The interiors reflect design creativity and all the work which went into the fittings, and once more show the car's originality: leather and aluminium trims, seats with small, fixed cushions but adjustable seat-backs. On the dashboard the instrumentation is towards the top, with the addition of the screen of the Magneti Marelli navigation system.
The fact that Pickster was created in only three months was also thanks to the availability of complete mechanical components, all BMW-produced starting from the engine, a six-cylinder 3.2i 24v BMW Motorsport with an output of 320 Hp.
The base used was that of the BMW 528, featuring rear suspensions which occupy little space and are perfect for the development of a pick-up. And lastly the big 21" wheels, with Michelin PAV tyres which will go the distance even with a puncture.
www.bertone.it
Хотите стать самым стильным на свете фермером? Изобретите машину времени и отправляйтесь со связкой отмычек на Женевский автосалон 1998 года. Там на стенде Bertone выставлялась помесь родстера и пикапа под названием Pickster. Автомобиль был разработан всего за три месяца, но получился куда лучше многих долгостроев. Его дизайн создал Лучано Д'Амброзио.
Как вам узкие полоски передней оптики или задний «борт» с антикрылом? А огромный задний спойлер, несущий в себе еще и функцию борта? Все это великолепие базировалось на платформе BMW 528, а под капотом был установлен М-мотор объемом 3,2 литра, выдающий 320 лошадиных сил. Кузов автомобиля опирался на 21-дюймовые колеса с покрышками Michelin PAХ.
Внутри – кожа и алюминий, а цветовая гамма могла запросто вызвать психическое расстройство у неуравновешенного водителя: все детали выкрасили в ярко-желтый и ярко-синий цвета. На сиденья, состоящие из пяти отдельных частей, без раздумий могли водрузиться лишь отъявленные смельчаки. Приборную панель с длинным и узким жидкокристаллическим табло дополнял экран навигационной системы Magneti Marelli.
Зато дизайн его передней части так вдохновил дизайнеров концерна Volkswagen, что через несколько лет они использовали те же решения при создании гиперкара Bugatti Veyron.
Максим Кудымов - motor.ru
|
|
|