|
1974 Hyundai Pony Coupe (ItalDesign)
Hyundai Pony Coupe (ItalDesign), 1974
Hyundai Pony Coupe (ItalDesign), 1974
Hyundai Pony Coupe (ItalDesign), 1974
Hyundai Pony Coupe (ItalDesign), 1974
Hyundai Pony Coupe (ItalDesign), 1974
Hyundai Pony Coupe (ItalDesign), 1974
Hyundai Pony Coupe (ItalDesign), 1974
Hyundai Pony Coupe (ItalDesign), 1974
Hyundai Pony Coupe (ItalDesign), 1974
Hyundai Pony Coupe (ItalDesign), 1974
Hyundai Pony Coupe (ItalDesign), 1974 - Interior
Hyundai Pony Coupe (ItalDesign), 1974 - Interior
Hyundai Pony Coupe (ItalDesign), 1974 - Design Sketch
Hyundai Pony Coupe (ItalDesign), 1974 - Design Sketch
Images: ItalDesign; oldcar-korea.tistory.com
Born from the floor of Hyundai Pony sedan, will be the greatest source of inspiration for a production car designed to leave its mark: the "legendary" De Lorean DMC 12.
Pony Coupé is a successful experiment: very slim and extremely graphic surface treatment and the adoption of the bumpers painted in body color, draw the Asso di Picche. The interior is probably the most successful of the early Italdesign's prototypes.
The dashboard is cylindrical, while the seats remind some container objects of industrial design than a car.
Trivia
Pony Coupé comes as independent research, but on the eve of the Turin Motor Show Hyundai management takes it seriously and asks to rename it as Hyundai Pony Coupé. Press releases are, however, Italdesign already left and carry a different name: Asso di Fiori. The confusion is further fed five years later when Italdesign actually presented a prototype called Asso di Fiori and some Japanese journalists think is a joke...
Не правда ли, этот автомобиль что-то напоминает. Что-то очень известное… Вы абсолютно правы.
Дизайн-проект Hyundai Pony Coupe к корейской марке имеет крайне опосредованное отношение. Да, конечно, в основе концепта лежит шасси от Pony-хэтча, но изначально этот автомобиль создавался как независимый проект студии Italdesign. Однако накануне туринского салона 1974 года руководство Hyundai внезапно решило, что и эта разработка Джуджаро должна носить корейское имя. Корейцы и итальянцы ударили по рукам. Правда, к тому моменту пресс-релизы Italdesign, в которых элегантный концепт именовался Asso di Fiori, то есть «Крестовый туз», уже ушли в печать. Так что это вызвало некоторую сумятицу… пять лет спустя, когда Джуджаро представил еще один Asso di Fiori – прототип купе Isuzu Piazza.
Source: www.italdesign.it; Данила Михайлов - motor.ru
|
|
|