|
2010 Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina)
Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina), 2010
Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina), 2010
Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina), 2010
Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina), 2010
Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina), 2010
Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina), 2010
Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina), 2010
Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina), 2010
Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina), 2010
Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina), 2010
Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina), 2010
Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina), 2010
Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina), 2010
Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina), 2010
Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina), 2010
Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina), 2010
Alfa Romeo 2uettottanta (Pininfarina), 2010
Bilder: Pininfarina
At the 2010 Geneva Motor Show Pininfarina has revealed the 2uettottanta, a design study of a lightweight two-seater spider which celebrates the 80th Anniversary of the Studio and pays homage to the legendary Alfa Romeo Duetto/Spider, produced from the 1960's until the 1990's.
Итальянское кузовное ателье Pininfarina и производитель автомобилей Alfa Romeo привезли в Женеву плод совместных усилий, концепт-кар 2uettottanta. Премьера знаковая: в этом году коачбилдеру исполняется 80 лет, автокомпании – век.
Дуэттотанта невелика: ее длина едва переваливает за 4.2 метра, ширина немногим меньше 1.8 метра, высота на 20 мм не дотягивает до 1.3 метра. Несмотря на откровенную концептуальность модели и использование множества спорных решений – вроде светодиодных фар или одного воздухозаборника радиатора под «щитом» решетки – и те и другие итальянцы говорят: многое, все-таки, доберется до конвейера. При этом найден и «потребитель» идей – им станет готовящийся кабриолет на платформе 8C Competizione.
Не обошлось и без накладок. Так, дизайнеры Pinifarina хотели бы, чтобы 2uettottanta оснащалась турбированным двигателем объемом 1750 мм. Это, по их словам, стало бы данью уважения Alfa Romeo 1750 Spider Veloce. В самой Альфе на проблему смотрят чуть иначе и говорят, что 2uettottanta будет оснащаться той же силовой установкой что и 8C Competizione, то есть, 4.7-литровым бензиновым мотором мощностью 450 л.с.
Но в одном их мысли совпадают: 2uettottanta станет истинным преемником Alfa Romeo Duetto – компактного спайдера, появившегося в 1966 году.
It is Pininfarina’s 80th year, as well as the 80th motor show at Geneva, so it was very fitting that the design house should unveil a concept car that proved to be the hot favourite of so many visitors to the show.
The 2uettottanta is as impossible to ignore as it is to pronounce. A concept car with Alfa Romeo mechanicals, it sticks to a theme “that is firmly rooted in Pininfarina history” – namely, a 2-seater, open-topped sports car.
As with Bertone’s Alfa Romeo-based study, there are no current plans to take the car to production, but both styling houses will have had Alfa’s future intentions very much in mind. The clean, elegant lines of Pininfarina’s voluptuous spider – “which is proposed with a 1750cc turbo engine positioned longitudinally” – are, however, closer to the public’s ideas of how a production Alfa Romeo might look than Bertone’s magnificent flight of fancy.
The face of the 2uettottanta, in particular, is not such a dramatic departure from current Alfa Romeo thinking. And from the side, and the rear, the surfaces are smooth, soft, flowing.
It is a very different concept from Bertone’s, but each grabbed the attention – and admiration – of the crowds at Geneva.
Quelle: roadandcars.ru; Charis Whitcombe - www.classicdriver.com
Designschmiede:
Pininfarina
|
|
|