|
1992 Lancia Hyena (Zagato)
Lancia Hyena (Zagato), 1992
Lancia Hyena (Zagato), 1992
Lancia Hyena (Zagato), 1992
Lancia Hyena (Zagato), 1992
Lancia Hyena (Zagato), 1992
Lancia Hyena (Zagato), 1992
Lancia Hyena (Zagato), 1992
Lancia Hyena (Zagato), 1992
Lancia Hyena (Zagato), 1992
Lancia Hyena (Zagato), 1992
Lancia Hyena (Zagato), 1992
Lancia Hyena (Zagato), 1992 - Design Sketch by by Marco Pedracini
Lancia Hyena (Zagato), 1992 - Design Sketch by by Marco Pedracini
Lancia Hyena (Zagato), 1992 - Design Sketch by by Marco Pedracini
Lancia Hyena (Zagato), 1995
Lancia Hyena (Zagato), 1995
Lancia Hyena (Zagato), 1995
Lancia Hyena (Zagato), 1995
Lancia Hyena (Zagato), 1995
Lancia Hyena (Zagato), 1995 - Interior
Bilder: Zagato; www.shorey.net; Andre LE ROUX; RM Auctions
The Integrale based Hyena was built in collaboration between the Lancia importer for The Netherlands Paul Koot and Zagato.
The Hyena was designed in 1990 by Marco Pedracini (Zagato), and introduced at the Brussels Motor Show in January 1992.
The Hyena was based on the Delta Integrale floorpan structure, but with a 2-door coupe body. Integrales were stripped down in Holland and then sent to Zagato in Italy to have the new composite/alloy body fitted. They were then sent back to Holland for final assembly.
All of this made the Hyena very expensive to build and they were sold for around $75,000.
The Hyena weighed around 200 kilograms (440 lb) less than original Integrale and had around 250 brake horsepower (190 kW) and could accelerate from 0-100 km in 5.4 seconds.
Only 24 were built.
Работа ателье Zagato на базе Lancia Delta HF Integrale Evo. Машину старались максимально облегчить: кузов изготовлен из алюминия и углеволокна, установлены легкие спортивные сидения (подбирались конкретно под каждого владельца), легкие диски OZ Racing, даже передняя панель в салоне сделана из карбона! Автомобиль весил 1150 кг, а его 2 литровый турбомотор развивал от 215 до 260 л.с. Изначально планировалось выпустить 500 экземпляров, но в связи со сменой руководства Fiat/Lancia проект был остановлен в самом начале: успели сделать всего 25 машин.
Quelle: www.classicdriver.de; «Неспортивный шик» (Евгений Хмельков) - Журнал «МОТОР», Апрель 2008 года
|
|
|