|
1999 Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign)
Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign), 1999
Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign), 1999
Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign), 1999
Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign), 1999
Bugatti EB 18/3 Chiron (ItalDesign), 1999
Иллюстрации: Volkswagen AG.
An authentic Bugatti, capable of combining the dual vocation of the celebrated saloon manufacturer and ultra-prestigious sports cars.
The 18/3 Chiron, dedicated to the legendary motorsport driver Louis Chiron, is a two-seater coupè powered by a 6300 cc, 18 cylinder, 555 hp mid rear engine.
On the eve of the new Millennium, historical European automotive manufacturers realised a need to anchor themselves to their own cultural values. The Bugatti project, started in 1993, is an authentic dip into the history of great classic cars.
Retro references to the brand tradition gave rise to an authentic Bugatti for 2000, combining the two attributes of the French manufacturer: an extremely luxurious saloon and out-and-out sportiness.
www.italdesign.it
Bugatti’s Veyron will almost certainly become the worlds fastest and most extravagantly engineered production motorcar. Set to weigh in with a £650,000 price tag, the 252mph Veyron will use a W16 8-litre engine with four turbochargers and an unprecedented 987bhp – enough to propel it from 0-186mph in just 14 seconds. The brainchild of Ferdinand Piech, the ex-VW Chairman was instrumental in acquiring Bugatti from Romano Artioli in 1998. But with a final version not set to debut until the Geneva Salon in March 2005, it will have been six years since Piech’s dream began.
The new Bugatti supercar project started with the Ital Design 18.3 Chiron prototype of early 1999, this car debuting at that years Detroit Motor Show. A hugely exotic mid-engined supercar with an awesome W18 engine and exquisite styling - it unsurprisingly stole all the headlines. Finished in ubiquitous French Racing Blue, the Chiron was the third exercise Ital Design undertook for VW since the German firms acquisition of the marque, previous EB118 and 218 prototypes having been lavish super-saloons before Ferdinand Piech commissioned the worlds ultimate supercar. A superbly executed one-off, the Chiron was a stunning creation, a very clean design and Bugatti through and through. However, despite its unquestionable success, the next development and the first Veyron was styled by Piech’s good-friend, Hartmut Warkuss, at Volkswagen’s in-house studio.
www.qv500.com
С моделью EB 18/3 Chiron в Bugatti впервые обратились к теме гиперкара. Третий концепт, созданный в сотрудничестве с тогдашним шеф-дизайнером Volkswagen Хартмутом Варкусом, не был похож на своих предшественников. Концепт показали на автосалоне во Франкфурте в 1999 году. Название Chiron, использованное в первый, но не последний раз, было данью памяти бывшему гонщику Bugatti Луи Широну.
motor.ru
Концерн Volkswagen выставил новую модель Bugatti - уже третью за год! Только публика разобралась с принципами маркировки EB 118 и EB 218, как появилась EB 18/3 Chiron. Пока - концепт спортивного автомобиля.
С приставкой "Chiron" все понятно - машина названа в честь гонщика Луиса Александра Широна, выступавшего за команду Bugatti в двадцатых-тридцатых годах.
С индексом "18" - тоже нет вопросов. На машине установлен 18-цилиндровый мотор с тремя рядами цилиндров - такой же, как на EB 218, но подвергшийся небольшой модернизации. Рабочий объем 6255 см куб., давление турбонаддува от 11,4 до 13,06 бар, максимальная мощность 555 л.с., крутящий момент 650 Нм. Компоновка автомобиля (в отличие от EB 218) - среднемоторная, привод полный.
Поскольку 18/3 Chiron - всего лишь концепт, его подробных технических данных не имеется. Известно только, что кузов (совместная с ItalDesign разработка) выполнен из композитного материала на основе углеродного волокна. Длина автомобиля 4420 мм, высота 1150 мм. Колея 1657 мм спереди и 1648 мм сзади. Колеса 20-дюймовые, передние обуты в резину 265/30, задние пошире - 335/30. Максимальная скорость, как и положено суперкару, - свыше 300 км/час.
Что такое "дробь три" в индексе - остается загадкой. Но по большому счету это не так важно. Интереснее другое - очевидные намерения Volkswagen вернуть Bugatti в гонки Le Mans. Это вполне может произойти уже в 2002 году.
Михаил Васильев - "ТРЕТИЙ ЗА ГОД" (Журнал "Мотор" 10-1999)
Разработки студии
ItalDesign
Смотрите статьи об этом автомобиле:
|
|
|