1992 Volkswagen Chico

Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
1992 VW Chico - VW-museum
1992 VW Chico - VW-museum
1992 VW Chico - Volkswagen AutoMuseum
1992 VW Chico - Volkswagen AutoMuseum
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992 - Interior
Volkswagen Chico, 1992 - Interior
Volkswagen Chico, 1992 - Interior
Volkswagen Chico, 1992 - Interior
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992 - Design Sketch by Stefan Seiffert
Volkswagen Chico, 1992 - Design Sketch by Stefan Seiffert
Volkswagen Chico, 1992 - Design Sketch by Stefan Seiffert
Volkswagen Chico, 1992 - Design Sketch by Stefan Seiffert
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Volkswagen Chico, 1992
Иллюстрации: Mario Buonocunto Concept Cars Page; www.volkswagen-classic.de
Рейтинг:  16    -1    +17
The 1991 Chico - an experimental Hybrid vehicle

Chico, in Spanish, means "small, tiny".
The second Chico concept was a Hybrid-powered (petrol and electric) compact 2+2 vehicle designed for use in densely populated regions and the areas surrounding them.

The vehicle allowed for automatic switch-over from a combustion engine to an electric motor. The spark ignition engine worked mainly during acceleration and at the speeds more then 32 mph. The 6 kW electric motor was utilised during phases when the vehicle was being driven at an almost constant speed in town traffic. The two-door hatchback Chico was only 126 inches long and 64 inches high.

In order to provide easy entrance and exit, a four-joint door hinge was developed combining the elements of a sliding door with those of a wing door. The driver was supplied with information via two displays.

There was a liquid crystal display on the dashboard which supplied the usual data, on road and engine speed, and a head-up display supplied destination-tracking information. A car well ahead of its time, and the sort of idea that many car manufacturers are pursuing today.


О создании миниатюрного городского автомобильчика в компании Volkswagen задумались почти сорок лет назад, когда Golf и Polo первых поколений еще только готовились к производству. Прототип Volkswagen Chicco появился в 1975 году: переднеприводная трехдверка длиной ­3,3 м была на 212 мм короче серийного Polo.

Следующая попытка датируется 1982 годом — целевая аудитория трехдверного хэтчбека Volkswagen Student отражена в названии.

Третий «заход» датируется 1991 годом: на автосалоне во Франкфурте показали Volkswagen Chico. Но если прежние Chicco и Student изначально разрабатывались с прицелом на массовый выпуск, то новая трехдверка длиной 3,2 м с посадочной формулой 2+2 была чистой воды концепт-каром. Причем гибридным! Пару двухцилиндровому 640-кубовому моторчику мощностью 34 л.с. составлял шестикиловаттный электродвигатель, смонтированный вместо маховика перед механической коробкой передач. Экзотики добавляли установленные на шарнирах двери и проектор показаний приборов на лобовое стекло. Любопытно, что за два месяца до дебюта Chico компания Volkswagen подписала соглашение со швейцарским производителем часов Swatch о разработке компактного городского автомобиля. Но в 1993 году во главе VW оказался прозорливый Фердинанд Пьех — и тут же свернул оба проекта. Как выяснилось, не зря: концерн Daimler, к которому впоследствии обратились швейцарцы, до сих пор не может сделать smart прибыльным. А вместо авантюрного Chico Пьех инициировал разработку более традиционного «компакта»: с обычным силовым агрегатом и полноценным четырехместным салоном.
По материалам: www.ltv-vwc.org.uk; Игорь ВЛАДИМИРСКИЙ «Долгий путь вверх» - Газета АВТОРЕВЮ 2011, №21
Автомобили марки Volkswagen
1937 Volkswagen Beetle (Kafer), 1955 Volkswagen Karmann Ghia (Ghia), 1957 Volkswagen Coupé (Ghia Aigle), 1969 Volkswagen EA276 Golf Concept, 1970 Volkswagen 1600 SS (Francis Lombardi), 1971 Volkswagen Karmann Cheetah (ItalDesign), 1975 Volkswagen Chicco, 1976 Volkswagen Turbo Polo (Colani), 1977 Volkswagen Prototype (Colani), 1981 Volkswagen Auto 2000, 1982 Volkswagen Student, 1986 Volkswagen Scooter, 1989 Volkswagen Futura, 1991 Volkswagen Vario I, 1991 Volkswagen Vario II, 1992 Volkswagen Chico, 1994 Volkswagen Concept One, 1995 Volkswagen Noah, 1997 Volkswagen CJ, 1997 Volkswagen W12 Syncro (ItalDesign), 1998 Volkswagen W12 Roadster (ItalDesign), 1999 Volkswagen Concept-D, 2000 Volkswagen AAC, 2000 Volkswagen Dune Concept, 2001 Volkswagen Microbus, 2001 Volkswagen W12 Coupe Nardo (ItalDesign), 2002 Volkswagen 1-Litre Concept, 2002 Volkswagen Magellan, 2002 Volkswagen Tarek Concept (ItalDesign), 2003 Volkswagen Concept R, 2004 Volkswagen Concept C, 2004 Volkswagen Concept T, 2005 Volkswagen Eco Racer, 2005 Volkswagen Ragster Concept, 2006 Volkswagen Concept A, 2006 Volkswagen GX3, 2006 Volkswagen Iroc, 2006 Volkswagen Neeza, 2006 Volkswagen Tiguan Concept, 2007 Volkswagen Golf GTI W12 650, 2007 Volkswagen Space Up!, 2007 Volkswagen space up! blue, 2007 Volkswagen up!, 2008 Volkswagen Caddy Topos Sail, 2008 Volkswagen Pickup Concept, 2009 Volkswagen Concept BlueSport, 2009 Volkswagen E-Up!, 2009 Volkswagen L1 Concept, 2009 Volkswagen Up! Lite, 2010 Volkswagen Berlin Taxi, 2010 Volkswagen Milano Taxi, 2010 Volkswagen New Compact Coupe , 2011 Volkswagen Buggy Up!, 2011 Volkswagen Bulli, 2011 Volkswagen Cross Coupe, 2011 Volkswagen Cross Up!, 2011 Volkswagen e-Up!, 2011 Volkswagen Formula XL1, 2011 Volkswagen GT Up!, 2011 Volkswagen Gо! (ItalDesign), 2011 Volkswagen Nils, 2011 Volkswagen Race Touareg 3 Qatar, 2011 Volkswagen Tex (ItalDesign), 2011 Volkswagen Up! Azzurra Sailing Team (ItalDesign), 2012 Volkswagen E-Bugster, 2012 Volkswagen Taigun, 2013 Volkswagen Amarok Power-Pickup, 2013 Volkswagen CrossBlue, 2013 Volkswagen CrossBlue Coupe, 2013 Volkswagen Design Vision GTI, 2014 Volkswagen Beetle Dune, 2014 Volkswagen New Midsize Coupe, 2014 Volkswagen Taigun, 2014 Volkswagen T-Roc, 2014 Volkswagen XL Sport, 2015 Volkswagen C Coupe GTE, 2015 Volkswagen Cross Coupe GTE, 2015 Volkswagen Golf GTE Sport, 2015 Volkswagen Sport Coupe Concept GTE, 2015 Volkswagen Tiguan GTE, 2016 Volkswagen Budd-e, 2016 Volkswagen I.D., 2016 Volkswagen T-Cross Breeze, 2016 Volkswagen Tiguan GTE Active, 2016 Volkswagen T-Prime Concept GTE, 2017 Volkswagen I.D. Buzz, 2017 Volkswagen I.D. Crozz, 2017 Volkswagen I.D. CROZZ II, 2017 Volkswagen Sedric, 2018 Volkswagen Atlas Cross Sport, 2018 Volkswagen Atlas Tanoak, 2018 Volkswagen I.D. Buzz Cargo, 2018 Volkswagen I.D. Vizzion Concept, 2018 Volkswagen Sedric School Bus, 2018 Volkswagen Tarok, 2019 Volkswagen ID. Buggy, 2019 Volkswagen ID. Roomzz, 2019 Volkswagen ID. Space Vizzion, 2021 Volkswagen ID.LIFE, 2022 Volkswagen GEN.TRAVEL, 2022 Volkswagen ID. Aero, 2023 Volkswagen ID. 2all, 2023 Volkswagen ID. GTI, 2024 Volkswagen ID. Code
Комментарии
Вадя Ротор – Vadia Rotor
20 апреля 2009 г.
I like it very much!
QWET
15 сентября 2009 г.
Дебют - IAA Frankfurt 1991
Fabricio
11 мая 2013 г.
IAA 1991. There wasn't IAA 1992.
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий