|
1987 Toyota FXV-II
Toyota FXV-II Concept, 1987
Toyota FXV-II Concept, 1987
Toyota FXV-II Concept, 1987
Toyota FXV-II Concept, 1987
Toyota FXV-II Concept, 1987
Toyota FXV-II Concept - Tokyo'87
First seen at the 1987 Tokyo Motor Show, Toyota displayed the FXV II (Future eXperimental Vehicle) at the 1988 Chicago Auto Show.
Toyota FXV-II Concept, 1987 - Interior
Toyota FXV-II Concept, 1987 - Interior
Toyota FXV-II Concept, 1987 - Brochure
Иллюстрации: Toyota; Concept Car Central; Stepho’s Toyota Site; www.chicagoautoshow.com
Future eXperimental Vehicle II.
Shown at the 1987 Tokyo Motor Show.
It had an all alloy, quad cam, 32 valve, EFI, 3.8 litre V8 engine. Not clear if the engine was a development of the V series engines used in the Century or a prototype of the 1UZ-FE which was later used in the Lexus LS400 (some 1UZ-FE prototypes from about 1987 were the same size). The radiator cooling fans were hydraulically driven under computer control.
The drivetrain was Toyota’s only 4WD system using a V8.
The front/rear split was normally 30/70 but could change up to 50/50. A 4 speed electronically controlled automatic gearbox was used.
Electronic Skid Control and Traction Control were included.
The Pegasus (Precision Engineered Geometrically Advanced SUSpension) was a prototype for new suspension used on later Cressidas, Soarers and Supras.
Not sure if it included 4 wheel steering.
Inside had GPS navigation and computerised CRT displays.
Через несколько лет после дебюта FX-1 компания продемонстрировала «экспериментальный автомобиль будущего» ( FXV, Future eXperimental Vehicle). Сейчас его без зазрения совести назвали бы высокопарным термином типа «гран-седан». И были бы правы! Концепт нащупывал грань между миром четырехдверных люкс-туреров и суперкаров. Мог пристыдить признанных авторитетов двухлитровой «четверкой» с турбокомпрессором и механическим нагнетателем, полным приводом, полноуправляемым шасси, сенсорными экранами в интерьере и проекционным дисплеем для отображения скорости.
Вторая версия выступила в форм-факторе полноразмерного джентльменского купе длиной 5090 мм. Прежде всего она запомнилась прототипом четырехлитрового V8 1UZ-FE для роскошного лайнера LS 400. Правда, в данном случае «восьмерка» урезанная, объемом 3,8 литра (235 л.с.). Отдача и превосходная аэродинамика (Cx 0,26) позволяли выжимать 260 км/ч.
Силовая установка состыкована с полноприводной трансмиссией. По умолчанию она отдает приоритет задней оси и делит тягу в пропорции 30/70. При необходимости соотношение выравнивается до 50/50. От модного в те годы полноуправляемого шасси отказываться не стали, заодно сдобрили инженерный «винегрет» трекшн-контролем и GPS-навигацией.
По материалам: Stepho’s Toyota Site; motor.ru
|
|
|