 |
1986 Chevrolet Corvette Indy
Body and chassis materials had race-car origins.
Chevrolet Corvette Indy, 1986
The 1986 Chevrolet Corvette Indy concept car was another in the rich tradition of midengine idea cars that have tantalized Corvette fans for years.
Chevrolet Corvette Indy, 1986
Chevrolet Corvette Indy, 1986
The top of Indy's expansive glass greenhouse stood only 42 inches above the pavement.
Chevrolet Corvette Indy, 1986
Chevrolet Corvette Indy, 1986
Chevrolet Corvette Indy, 1986
Chevrolet Corvette Indy, 1986
Chevrolet Corvette Indy, 1986
Chevrolet Corvette Indy, 1986
Chevrolet Corvette Indy, 1986
Chevrolet Corvette Indy, 1986
Chevrolet Corvette Indy, 1986
Chevrolet Corvette Indy, 1986
Chevrolet Corvette Indy, 1986
Chevrolet Corvette Indy, 1986
Chevrolet Corvette Indy, 1986
Chevy built three versions of the 1986 Corvette Indy concept car, one static example strictly for show, and two running prototypes.
Massive bodyside airscoops helped to deliver the impression of never-ending length.
Chevrolet Corvette Indy, 1986
The 1986 Chevrolet Corvette Indy concept car recalled the real-world Corvette in the shape of the front end and the ZR-1 in terms of the engine.
Chevrolet Corvette Indy, 1986 - Interior
Иллюстрации: GM Media Archives; www.shorey.net, www.conceptcars.it
1986 Corvette Indy: What started as a removable-roof clay-model concept designed around Chevy’s 265-cubic-inch Indy engine was eventually rolled out as a runner powered by the ZR-1’s 380-horse LT-5 engine in a T-top body filled with enough electronics to intimidate Buck Rogers.
After the introduction of the 4th generation Corvette, there was a concept car introduced in 1985 to show a possible 5th generation Corvette. Called the Corvette Indy, the first example was a silver "pushmobile", a non-working mockup showing the mid-engine configuration preferred by Duntov (The "father" of the Corvette). The silver car was followed by two functional examples (white, red) that were then used to develop the CERV III, the road going blue car seen here introduced in 1989.
The Chevrolet Corvette Indy Concept was constructed in 1985 and first shown at the Detroit Auto Show in 1986. It was powered by a mid-mounted twin-turbo intercooled 32 valve 2.6 litre V8 engine designed by Lotus Engineering. The engine was nicknamed for its cousin, the Chevy Indy V8 racing engine. Horsepower has never been published, but is estimated at approximately 600. The Corvette Indy concept was created to showcase Chevrolet’s advanced automotive technology, and as such the car featured 4-wheel drive, 4-wheel steering, active suspension and a rear view camera with in-dash view screen. Indy incorporated many “advanced” technologies that are now standard on the 1997 Corvette, including ABS braking, electronic traction control and electronic throttle control.
ЗДЕСЬ были применены постоянный привод на все колеса и активные подвески.
Свое имя этот Corvette унаследовал от нового двигателя, который, в свою очередь, назвали в честь знаменитых американских гонок. Это был сравнительно компактный V-образный восьмицилиндровый двигатель объемом 5,7 литра, оснащенный двумя верхними распредвалами и четырьмя клапанами на цилиндр. Мощность мотора LT5 достигала 400 л. с., и позже его стали устанавливать на серийные автомобили Corvette ZR1.
Этот прототип был вовсе не "игрушечной", выставочной машиной, а вполне боевым автомобилем.
Для передачи момента на передние и на задние колеса использовались две коробки передач. А на ранних этапах здесь применялась и полноуправляемая схема рулевого привода. Однако в конечном итоге управляемыми остались только передние колеса.
Здесь же была применена одна из первых конструкций антиблокировочной системы тормозов, а еще - система контроля тягового усилия на колесах (traction control), которая пять лет спустя дебютировала на серийном автомобиле Cadillac Allante 1991 модельного года. Кроме того, Corvette Indy был оснащен так называемой активной подвеской, что позволило отказаться от обычных пружин, амортизаторов и стабилизаторов поперечной устойчивости.
Corvette Indy под завязку был напичкан всевозможной электроникой. Вместо внутрисалонного зеркала заднего вида над приборной панелью красовался экран, на который со "смотрящей назад" видеокамеры передавалась картинка о дорожной ситуации за автомобилем. Небольшие экраны были вмонтированы и в панели обеих дверей. На них высвечивались сообщения о скорости, работе двигателя и других систем автомобиля, а также данные, передаваемые навигационной системой.
По материалам: Frank Markus, MotorTrend Magazine; Mario van Ginneken - www.corvettes.nl; АВТОРЕВЮ N 3 (142) 1997 "НЕЗНАКОМЫЙ CORVETTE"
Автомобили марки
Chevrolet
|
|
 |