|
1975 Alfa Romeo Eagle (Pininfarina)
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina) - October 2, 1975
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina) - October 2, 1975
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975 - Interior
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975 - Interior
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975 - Interior
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975 - Interior
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina), 1975 - Design Sketch by Aldo Brovarone
Alfa Romeo Eagle (Pininfarina) - Design Sketch by Aldo Brovarone
Alfa Romeo Eagle Spider 2 posti (Pininfarina), 1975
Aldo Brovarone's last design prototype was presented at the Torino Automobile Show in 1975. The model designed for Pininfarina was the Alfetta based Alfa Romeo Eagle.
Pinninfarina’s Alfa Romeo Eagle was a project for a sports "Spider" with a safety roll bar, based on the bodypan and mechanics of the Alfetta GT.
The increasingly strict safety regulations had condemned the traditional open car, leading Cadillac, the last American make to construct them, to cease any further production of true open cars.
The Eagle set out to demonstrate that it was possible to make a real open car with a high degree of passive security. In the Pinninfarina study, the classic roll bar was extended along the sides of the car to the front, thus reinforcing the lateral protection of the passenger space.
The shapes were not exagerated, as the coachbuilder’s ambition was not to create an eyecatcher, but to propose a practical solution. However, in doing so he managed to produce a very beautiful car - well we think so.
Достаточно популярный Alfa Romeo Spider к 1975 году уже давненько не обновлялся. В этом году на автосалоне в Турине был представлен концепт, разработанный дизайн-студией Pininfarina.
Получилось достаточно смело и... странно! Но это, если сравнивать с формами классического Spider, которые практически не стареют. Концепт выглядел грубее: много гладких и плоских поверхностей, фары прямоугольной формы, отвесная корма и, конечно, перекладина за пассажирами.
Эта перекладина — элемент пассивной безопасности, о которой не умолкая говорили последние несколько лет. У Pininfarina это получилось весьма интересно. Свое начало «дуга безопасности» брала еще от клиновидной передней части прямо над контрастным бампером, куда были встроены фары. Приборная панель была полностью цифровая, а мотор выдавал около 122 л.с., что позволяло автомобилю весом в 1 тонну разгоняться почти до 200 км/ч.
По материалам: www.studiotorino.com; www.uniquecarsandparts.com.au; Илья К. | Яндекс.Дзен
Разработки студии
Pininfarina
Автомобили марки
Alfa Romeo
|
|
|