|
1970 BMW 2200 TI Garmisch (Bertone)
BMW 2200 TI Garmisch (Bertone), 1970
BMW 2200 TI Garmisch (Bertone), 1970
BMW 2200 TI Garmisch (Bertone), 1970
BMW 2200 TI Garmisch (Bertone), 1970
BMW 2200 TI Garmisch (Bertone), 1970
BMW 2200 TI Garmisch (Bertone), 1970
BMW 2200 TI Garmisch (Bertone), 1970
BMW 2200 TI Garmisch (Bertone), 1970 - Interior
BMW 2200 TI Garmisch (Bertone), 1970 - Interior
Иллюстрации: Bertone; Concept Car Central
The 1970 Garmisch was the result of a design produced by the Bertone Design Centre for a car with the mechanics of the BMW 2200 TI, aimed at updating the look of the BMW range. It is a four-seater coupé. Bertone devoted particular attention to the details, especially the large rectangular front headlamps, the linear motif which runs along the wings and the honeycomb-effect covering of the rear windscreen.
The car was presented at the 1970 Geneva Motor Show and its sober, elegant styling reveals a new trend set to shape the evolution of Italian design. Design was becoming more concrete, more closely linked to the world of production, a need springing from the difficult conditions facing the Italian automobile industry at the beginning of the 1970’s.
www.bertone.it
Однако, после отказа от Spicup-а, сотрудничество Bertone с BMW отнюдь не прекратилось. BMW требовалось освежить дизайн их "среднего класса", и в Bertone приступили к реализации: на шасси BMW 2200 TI в 1970 году был создан прототип, названный BMW 2200Ti Garmisch. В итоге, показанный на Женевском автосалоне в 1970 году, этот четырехместный седан открыл "свежую струю", ни много ни мало, во всем итальянском автодизайне. Гандини удалось достигнуть очень тесного взаимодействия практичности и красивости, и, после некоторых мелких доработок, Garmish положил начало новой эре в BMW - первому дизайну BMW пятой серии - E12.
crazywheels.spb.ru
Разработки студии
Bertone
|
|
|