|
1963 Chevrolet Rondine (Pininfarina)
Chevrolet Corvette Rondine (Pininfarina), 1963
Chevrolet Corvette Rondine Coupe (Pininfarina), 1963 - First Prototype
Chevrolet Corvette Rondine Coupe (Pininfarina), 1963 - First Prototype
Chevrolet Corvette Rondine Coupe (Pininfarina), 1963 - First Prototype
Chevrolet Corvette Rondine Coupe (Pininfarina), 1963 - First Prototype
Chevrolet Corvette Rondine Coupe (Pininfarina), 1963 - First Prototype
Chevrolet Corvette Rondine Coupe (Pininfarina), 1963 - First Prototype
Chevrolet Corvette Rondine Coupe (Pininfarina), 1963 - First Prototype
Chevrolet Corvette Rondine (Pininfarina), 1964
Chevrolet Corvette Rondine (Pininfarina), 1964
Chevrolet Corvette Rondine (Pininfarina), 1964
Chevrolet Corvette Rondine (Pininfarina), 1964
Chevrolet Corvette Rondine (Pininfarina), 1964
Chevrolet Corvette Rondine (Pininfarina), 1964
Chevrolet Corvette Rondine (Pininfarina), 1964
Chevrolet Corvette Rondine (Pininfarina), 1964
Chevrolet Corvette Rondine (Pininfarina), 1964
Chevrolet Corvette Rondine (Pininfarina), 1964
Chevrolet Corvette Rondine (Pininfarina), 1964
Chevrolet Corvette Rondine (Pininfarina), 1964
Chevrolet Corvette Rondine (Pininfarina), 1964 - photographed to promote it's sale at the Barrett-Jackson auction in Scottsdale, Arizona (January of 2008)
Иллюстрации: Barrett-Jackson; www.shorey.net; Pininfarina
European flavour for this "American" proposal, which anticipates the stylistic solution of the Fiat 124 Sport Spider rear part.
The Corvette Rondine show car was built by Pininfarina on a production 1963 Sting Ray chassis. Two rooflines were tried: an inward slanting rear window with the roof cut off at the B-pillar and a sloping rear window.
The car was designed by Tom Tjaarda, the Michigan native who had worked for Italian carrozzerie since 1959. At a time when many manufacturers switched to a unitary chassis construction, the fiberglass bodied Corvette was a popular subject for Europe’s coachbuilders. Pininfarina was one of them and at the 1963 Paris Motorshow they launched the featured Rondine Coupe. The Rondine sports a very elegant shape of which various cues were later found on the Fiat 124 Spyder.
Still owned by Pininfarina, the unique Corvette is seen here at the 2005 Concorso d’Eleganza Villa d’Este where the Italian coachbuilder’s 75th anniversary was celebrated.
В шестидесятые годы большинство производителей автомобилей перешли на унитарные конструкции с несущим кузовом, и Chevrolet Corvette, имеющий надежную раму, стал лакомым кусочком для европейских изготовителей автомобильных кузовов. Пининфарина был одним из них, продемонстрировав в 1963 году на Парижском Автосалоне двухместное купе «Rondine», построенное на шасси Chevrolet Corvette С2.
Сорок пять лет концептуальная конструкция Chevrolet Corvette Rondine оставалась собственностью автомобильного собрания компании Pininfarina, показываясь на глаза публике лишь в очень редких случаях. В январе 2008 года Pininfarina продала, построенный на агрегатах Corvette, автомобиль на ежегодном аукционе Барретта за 1,6 миллионов долларов новому владельцу, который, вероятно, будет чаще демонстрировать свое сокровище.
По материалам: pininfarina spa.; Mario van Ginneken - www.corvettes.nl; carpedia.ru
Разработки студии
Pininfarina
Автомобили марки
Chevrolet
|
|
|