|
Frisky Sport (1957)
Frisky Sport (1957) - Earls Court Motor Show'57
Frisky Sport (1957) - Earls Court Motor Show'57
Images: www.meadowsfrisky.co.uk
Аккурат в разгар Суэцкого кризиса некий Рэймонд Флауер, бизнесмен и автогонщик, решил построить собственный микрокар. С фирмой Henry Meadow Limited из Вулверхемптона он договорился о поставке моторов, а дизайн, между прочим, заказал итальянцам из Vignale. Правда, забавный однобъемничек с дверьми а-ля крыло чайки не устроил мистера Флауера — в производстве машина обошлась бы слишком дорого. До конвейера в итоге добрался другой автомобильчик — двухдверный спортивный родстер Frisky Sport. 16-сильный малыш оправдывал амбициозную приставку в названии. При массе чуть больше 300 кг машинка разгонялась до 105 км/ч. Для сегмента чуть ли не рекорд! Позже в гамме моделей появилось купе и трехколесник, но выход на рынок Mini положил конец предприятию мистера Флауера.
In 1955 Meadows entered an entirely new area "Micro car Production" Raymond Flower an international racing driver approached Meadows with the idea of producing their own light weight car and by 1956 a prototype had been built and tested.
Launched at the 1957 Geneva Motor show it was called "The Meadows Frisky" the original Gull winged car was designed by Giovanni Michelotti and built by Vignale of Turin. It caused a sensation but problems with the doors made it too expensive to produce. In September the car was re-launched at the 1957 Earls Court show as "The Meadows FriskySport" (Fibre glass body, tubular ladder chassis, Villiers 325cc twin engine) it enjoyed a brief success along with other Microcars but they were eventually over taken by the Mini. In the early 1960's.
The Frisky Sport convertible microcar was produced by Henry Meadows Vehicles Ltd.
The original Frisky microcar was seen at the 1957 Geneva Motorshow, with the Frisky Sport being shown at the Earls Court Show later that year.
The Frisky Sport used a 328 cc Villiers engine and the car was capable of 56 mph.
The Frisky also came as coupe model, and a 3-wheeled version was offered in 1959.
Source: auto.mail.ru; www.meadowsfrisky.co.uk
|
|
|