|
English
|

Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck

Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Fisker Alaska (2025): Super Sport Pickup Truck
Images: Fisker
Rating:  4    -0    +4
According to Henrik Fisker, Chairman and CEO of the company, the Alaska “doesn’t fit into any current segment as it combines features of a mid-size pickup with the capabilities of a full-size” due to the “innovative” expandable bed.
Компания Fisker представила электрический пикап Alaska. Модель выйдет на рынок в 2025 году и будет стоить 45 тысяч долларов. Ей обещаны разгон до 60 миль в час за 4 секунды и дальность хода до 550 километров. В оснащение пикапа войдут перегородка Houdini между кабиной и кузовом, колеса диаметром 20 или 21 дюйм, дисплей мультимедиа диагональю 17,1 дюйма и самый большой в мире подстаканник.

Грузовичок Fisker Alaska — производная от кроссовера Ocean. Он имеет несущий кузов и в длину достигает 5304 миллиметра, что стравит его в один ряд с Honda Ridgeine и другими среднеразмерными пикапами. Производство «Аляски» стартует в 2025 году, а стоить она, как обещают, будет 45 400 долларов. Модель задумана как «машина для всего». Ей обещаны хорошая управляемостью, динамика, самая низкая в классе масса, экологичные материалы отделки и ряд интересных «фишек».

Например, перегородка Houdini между кабиной и кузовом, которую, благодаря особой компоновке батареи, можно опускать для увеличения полезной длины грузовой платформы. Или гигантский подстаканник — между прочим, самый большой в мире. Ещё здесь есть держатель для шляпы, специальные отсеки для рабочих перчаток, фонариков и ручек и столик со стороны пассажира с держателем для планшета. Диагональ центрального дисплея — 17,1 дюйма, его можно вращать, меняя ориентацию с портретной на альбомную.

Пикап Fisker Alaska предложат с двумя аккумуляторами на выбор: емкостью 75 либо 113 киловатт-часов. Заявленный запас хода — 370—547 километров. Разгон до 60 миль в час (97 км/ч) в зависимости от версии займет 3,9 или 7,2 секунды, а значит, силовая установка будет такой же, как у кроссовера Ocean. В двухмоторном исполнении она выдает максимум 557 лошадиных сил и 696 Нм крутящего момента. Зарезервировать грузовичок можно уже сейчас. Бронь обойдется в 250 долларов за первую, и в 100 за вторую машину.


LOS ANGELES — Fisker Inc., driven by a mission to create the world’s most emotional and sustainable electric vehicles, today released additional details on its Fisker Alaska pickup truck.

“Alaska breaks with convention,” Chairman and CEO Henrik Fisker said. “It doesn’t fit into any current segment, as it combines features of a mid-size pickup with the capabilities of a full-size thanks to its innovative expandable bed design.”

Fisker revealed the Alaska at its Product Vision Day on August 3.

The Fisker Alaska is the company’s “everything” vehicle: sporty handling and driving dynamics combined with luxury SUV comfort and everything that discerning buyers in the booming pickup-truck market expect. But Fisker also intends to make the Fisker Alaska the world’s most sustainable pickup when deliveries commence in 2025.

The company is also innovating with the vehicle, particularly when it comes to the bed, which is designed to expand from 4.5 to 7.5 feet thanks to a Houdini partition behind the rear seats that can be electronically lowered into space created by the battery layout of the FM31 platform. The Houdini door will be protected by a flip-up panel. With the powered liftgate dropped and rear seats lowered, the bed expands to 9.2 feet. When the rear seats are folded down and the Houdini is lowered, the rear seats are protected by fold up panels including a panel folding up behind the front seats. Beyond that, Fisker aims for the Fisker Alaska to be the world’s lightest electric pickup and feature extra storage in an insulated front trunk.

The Fisker Alaska will be offered with two battery packs — 75 kWh and 113 kWh — that will offer range of 230-340 miles; the 0-60mph time will range from 3.9 to 7.2 seconds. The vehicle will be 17.4 feet in length and entice owners with a big gulp cupholder, the world’s largest, a cowboy hat holder, cockpit storage for work gloves, a large center armrest with storage for flashlights and pens, and a passenger tray with a tablet holder. Wheels will be available in 20- and 22-inch sizes.

Production of the Fisker Alaska is expected to start in Q1 of 2025. Interested customers can reserve the vehicle at Fiskerinc.com for $250 for their first Alaska and fully refundable $100 for the second.
Source: motor.ru; Fisker Press Release
Discuss this car
Author
E-mail
Add your comments