|
2024 Karma Ivara
Karma Ivara GT-UV Design Study, 2024
Karma Ivara GT-UV Design Study, 2024
Karma Ivara GT-UV Design Study, 2024
Karma Ivara GT-UV Design Study, 2024
Karma Ivara GT-UV Design Study, 2024
Images: Karma
The Karma Ivara GT-UV Design Study breaks cover at The Quail, A Motorsports Gathering, during Monterey Car Week in Monterey, CA
Марка Karma готовит электрифицированный кроссовер класса ультра-люкс. Karma Automotive в прошлом году объявила о своем новом статусе производителя ультрароскошных машин. И на Автомобильной неделе, которая проходит в Монтерее, штат Калифорния, марка представила концепт будущего серийного кроссовера, получивший название Ivara GT-UV. Причем в отличие от ранее анонсированных электрокаров Kaveya и Gyesera будущий вседорожник может быть как полностью электрическим, так и гибридным.
Шоу-кар Ivara GT-UV оформлен в соответствии с новым дизайнерским языком марки под названием Comet Line. У него плавные наслаивающиеся друг на друга линии, необычный капот с углублением, тонкие защитные накладки на арках, глянцевые вставки с голубым акцентами по бокам (они указывают на электрифицированную сущность Ivara) и широкое лобовое стекло в стиле Lucid Gravity.
Форм-фактор кроссовера — не единственное, что выделяет Ivara GT-UV среди прочих автомобилей Karma. Одной из фишек концерта стало самовосстанавливающееся покрытие днища — микроскопические частицы могут «регенерировать» после несильных ударов.
ARMEL VALLEY, Calif., Aug. 16, 2024
Global Premiere: Karma Ivara "GT-UV" Design Study
The Karma Ivara Design Study establishes a new segment of multi-terrain capable vehicle, the "GT-UV," or Grand Touring Utility Vehicle, delivering a dramatic four-seater concept unseen before in the ultra-luxury segment, or anywhere else.
Karma Automotive's signature Comet Line draws exotic proportions, spanning the entire width of the Ivara to accentuate the steeply-raked windshield, tracking around the cabin, then continuing through the widest point of the rear fenders. The secondary Comet Line separates the all-black upper cabin section with full panoramic roof from the lower body, the Ivara capturing a visual tension resembling an arrow drawn back in its quiver, ready to launch. The Ivara's front fascia reflects the new face of Karma Automotive, lacking a traditional grille with concealed headlamps, its low nose and hood emulating a supercar stance, its fast rear glass reiterating its driver-focused purpose.
Utility is also within Ivara's remit, as demonstrated by its protective matte undertray finished with self-healing paint, achieved through microscopic segments which create a rebound effect from lesser impacts.
Source: motor.ru; Karma Automotive Press Release
|
|
|