|
2017 Artega Scalo Superelletra (Touring)
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Artega Scalo Superelletra (Touring), 2017
Images: Carrozzeria Touring Superleggera
German engineering and Italian design dream team brings Artega Scalo Superelletra to Geneva 2017
This is the Artega Scalo Superelletra by Touring and it’ll be taking its place among the exotic metal at the 2017 Geneva Motor Show.
Artega is a low volume German sports car manufacturer with a colourful recent history. After hitting the market just before the 2008 recession, it was sold to Mexican buyers in 2010 and folded in 2012. Now it’s back under the leadership of founder Klaus Dieter Frers, and planning this entrant in to the electric supercar segment.
The Scalo Superelletra is named after a German race horse and Artega plans for it to deliver more than a 1,000 horsepower, along with seating for three and styling by Carrozzeria Touring Superleggera of Milan. Production is scheduled to begin in early 2019, and will be limited to 50 units.
Details are thin on the ground, but reports suggest the car will have a total power output of 750kW, or 1,006bhp, from four water-cooled electric motors and total torque of 1,620Nm. The chassis is made of carbon fibre reinforced polymer (CFRP), with steel sub-frames front and rear.
A range of 500km is also claimed with a recharge time of just four minutes yielding a 100km top-up, and only 17 minutes needed to get the lithium-ion batteries up to 80% capacity. Top speed is quoted as 186mph, with 0-62mph covered in a distinctly lively 2.7 seconds.
The design renderings of the Artega Scalo Superelletra reveal the classic sports car lines that design house Touring is best known for. The driver sits centrally and slightly to the front with passengers positioned either site and further back in the cabin. Traditional door mirrors are replaced by video cameras, judging from the pods on the A-pillars.
Plans for building the car are unconfirmed but would possibly involve the aluminium and composite bodywork being made by Touring in Italy and shipped to Germany where the completed Artega Scalo Superelletra cars would be assembled. Pricing is said to be in a the £850,000 to £1.3m ballpark.
Немецкая компания и итальянский дизайнерский дом сообщили, что привезут на Женевскую автовыставку электрический суперкар Artega Scalo Superelletra by Touring, который получил фантастическую производительность и такую же цену.
Стоит напомнить, что немецкая компания Artega Automobile GmbH некоторое время не осуществляла свою деятельность. Однако после возрождения фирма нацелена выпускать экологически чистые и высокопроизводительные автомобили. Два года назад во Франкфурте дебютировало сразу два электрокара Skalo и Karo. Теперь же производитель анонсировал презентацию ещё одной новинки.
Модель Artega Scalo Superelletra by Touring – это трёхместное купе с электрической силовой установкой. В салоне расположено три кресла: водитель сидит по центру, а за ним находится два пассажирских места. Традиционные наружные зеркала заднего вида заменены современными крошечными камерами. В целом, у автомобиля стильный и агрессивный дизайн.
Сообщается, что электрический суперкар может «похвастаться» мощностью в 750 кВт (1 019,7 л.с.) и пиковым крутящим моментом 1 620 Нм. В оснащение машины входит четыре электромотора, по два на каждой оси. Кузов экстремальной новинки сделан из углепластика CFRP. Заявленный запас хода составляет порядка 500 километров. По предварительным данным, спринт с места до 100 километров в час новинка делает за 2,7 секунды, а её максимальная скорость - 300 км/ч. При помощи специального устройства пополнить заряд аккумуляторов на 80% можно за 17 минут.
В настоящее время информация о серийном производстве 1 020-сильного электрокара Artega Scalo Superelletra by Touring не подтверждена. Предположительно, машина будет выпущена ограниченным тиражом в 50 экземпляров. Наши европейские коллеги сообщают, что собирать эксклюзивные автомобили будут в Германии. Ориентировочная цена – от £850 000 до £1 300 000. В любом случае, производство модели не стартует раньше 2018 – 2019 года.
Source: www.autoexpress.co.uk; car.ru; uincar.ru
Other
Artega
2017 Artega Scalo Superelletra (Touring)
|
|
|