|
2011 Sbarro Evoluzione
Sbarro Evoluzione, Speed'R and Supercharged
Images: www.e-sbarro.fr; Klaus Backhaus' photostream; auto.de
ESPERA Sbarro
Swiss automobile builder Sbarro, in league with the Espera Sbarro design school, has brought a very interesting concept to the Geneva Motor Show this year: the Evoluzione. The prototype seen here is an eye-popping mix of various themes: it takes Lamborghini's recent efforts at making drivable razors, puts in a spoonful of motorcycle, and then adds McLaren F1-style seating.
Sbarro's Evoluzione took thirteen weeks to complete with twenty-five students working in teams on both the engineering and design sides of the project. Pierre Guenebaut, a teacher at the design school, explains, "Being present at the Geneva Motor Show is a reward for them. They will have the opportunity to explain their project to the public while investing in relationships and communication."
The delightfully naked rear end houses a 180 horsepower 1.8T sourced from Audi. In front of the engine are three staggered Recaros with the driver front and center, flanked by two "wingman" passenger seats.
Rolling on what appear to be 20-inch OZ's, this funky three-seater makes Lamborghini's Aventador look downright boring.
Концепт-кар Espera Sbarro Evoluzione — попытка построить четырехколесный автомобиль в стилистике мотоцикла. Создатели прототипа попытались органично смешать в одном флаконе Lamborghini, мотоциклы и McLaren F1: от итальянской марки достались элементы дизайна передней части: острые рубленые грани, сочленение многоугольников, жадные воздухозаборники в переднем бампере, задняя часть спорткара решена в мото-стиле – выведенные вверх выхлопные трубы, открытая подвеска, а от британского суперкара – трехместная посадочная формула (водитель посередине и чуть впереди, два пассажирских места по бокам).
Строго над задней осью размещен 1,8-литровый 180-сильный бензиновый турбо-мотор компании Audi. Он агрегатирован с 5-ступенчатой МКП. Снаряженная масса спорткара составляет 800 кг.
Интересно то, что в разработке и сборке спорткара принимало непосредственное участие 25 студентов местной Школы Дизайна, причем на создание концепта у молодежи ушло всего 13 недель!
При всей дизайнерской необычности и привлекательности, вряд ли стоит ожидать серийного производства Sbarro Evoluzione, как впрочем многих других концептов.
Source: Phil Alex - carscoop.blogspot.com
|
|
|