 |
2009 Bertone Mantide
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Bertone Mantide (Bertone), 2009
Photo: Piotr Degler Jablonski
Photo: Piotr Degler Jablonski
Photo: Piotr Degler Jablonski
Images: Bertone
Unveiled as a styling model at the 2009 Shanghai Motor Show, the Bertone Mantide - codenamed "Project M" - was created by a team led by Jason Castriota, who joined Stile Bertone on December 2008.
Based on the 620bhp Corvette ZR1, the insectile Mantide (Italian for "praying mantis") is a one-off, road-legal creation from the Stile Bertone studio for a private client.
Designer Jason Castriota - the man behind the one-off Pininfarina P4/5 - says it’s inspired by jet-fighter aircraft, and its fuselage-type body, butterfly-opening doors and canopy certainly make it look ready to fly away.
Though the underpinnings are Corvette, the extra-aerodynamic Mantide is some 100kg lighter, thanks to its carbon fibre bodyshell and interior - which help it to 217mph and 0-60mph in less than 3.5 seconds. Downforce is 30% better than that of the Corvette, thankfully.
www.channel4.com
Успех Nivola итальянские дизайнеры решили повторить еще одним проектом с двигателем от Chevrolet Corvette ZR1. Автор дизайна Джейсон Кастриота постарался на славу, вдохновившись, по его словам, самолетами-истребителями. Правда, при взгляде на Mantide скорее возникают ассоциации с пришельцами.
Вращает планету под колесами этого монстра компрессорный V8 семейства LS9, выдающий 638 лошадиных сил. Максимальная скорость Mantide – 351 километр в час, а первую сотню суперкар разменивает уже через 3,2 секунды, что быстрее показателей донора – 330 километров в час и 3,4 секунды соответственно. Достичь выдающейся динамики удалось за счет полностью карбонового кузова, а также использования углеволокна в отделке салона и даже колесных дисков. Коэффициент аэродинамического сопротивления по сравнению с Corvette был снижен до 0,298, масса – на 100 килограммов, а прижимная сила увеличилась на 30 процентов.
Насладиться совершенством может каждый, кто готов отдать за концепт два миллиона долларов.
Максим Кудымов - motor.ru
|
|
 |