|
2007 Colani Pierce-Arrow
Pierce-Arrow by Colani, 2007
Pierce-Arrow by Colani, 2007 – Mascot
Pierce-Arrow by Colani, 2007 - Design Sketch
Pierce-Arrow by Colani, 2007 - Design Sketch
Pierce-Arrow by Colani, 2007 - Design Sketch
Pierce-Arrow by Colani, 2007 - Design Sketch
Pierce-Arrow by Colani, 2007 - Design Sketch
Pierce-Arrow by Colani, 2007 - Design Sketch
Images: Colani
In 2006, a group of classic car enthusiasts met up in Switzerland with a view to reviving the Pierce-Arrow brand.
The initiative was the idea of Olaf vom Heu from Germany, who had for many years been concerned with the marque. He is now CEO of the Pierce-Arrow Motor Company in Delaware/USA.
Another founding member is Reinhard Krätzig, who now coordinates the development of the brand from his base in Germany.
The idea of reviving Pierce-Arrow likewise fired up the imagination of star designer Professor Luigi Colani, which is why the traditional Pierce-Arrow brand has now acquired the by Colani tag.
Pierce-Arrow has always occupied a special place in the pantheon of great carmakers, supplying the vehicle of choice for kings, heads of state, top artists and the rich and mighty.
The proud tradition now continues with the rebirth of Pierce-Arrow. However, the new Pierce-Arrow is no longer powered by the massive 13-litre engine of old, which delivered 66 horsepower back in 1912. The required performance can now be delivered, with room to spare, by a 24-cylinder unit with a capacity of “only” 10 litres.
Prof. Luigi Colani, the world’s most renowned industrial designer, is responsible for creating the “new” Pierce-Arrow.
It is a unique vehicle in the true sense of the word.
This is so because each Pierce-Arrow owner can choose his or her own bodywork design from Prof. Colani, with alternatives that range from classically conservative to cutting-edge futuristic.
Pierce-Arrow thus continues the tradition of this great luxury brand, by supplying vehicles that conform to each owner’s design and equipment requirements.
Each Pierce-Arrow by Colani is a unique creation, built to fulfil the desires of its proud owner.
No other carmaker offers such levels of exclusivity.
Pierce-Arrow – Exclusivity with Tradition – developed by Prof. Colani.
В 2006 году в Швейцарии состоялась встреча нескольких автомобильных энтузиастов, движимых целью вернуть к жизни легендарную марку Pierce-Arrow.
Инициатором встречи был немец Олаф фом Хой, уже много лет занимавшийся историей эксклюзивной марки Pierce-Arrow. Сегодня он является директором компании "Pierce-Arrow Motor Company" в Делаваре, США.
Еще один член-учредитель компании, Райнхард Крэтциг, координирует деятельность по разработке марки из Германии.
Воодушевить идеей возрождения марки Pierce-Arrow удалось также знаменитого дизайнера – профессора Луиджи Колани.
С этого времени традиционная марка "Pierce-Arrow" имеет дополнение "by Colani".
Фирма Pierce-Arrow всегда занимала особое место в автомобилестроении. На машинах этой марки ездили короли, президенты, знаменитости из сферы искусства и миллиардеры.
Это особое положение фирма Pierce-Arrow сохраняет и после своего возрождения. Объем двигателя новой модели Pierce-Arrow не превышает 13 литров, как некогда мотор ее предшественника, 66 HP, выпущенного в 1912-м году. Новый автомобиль Pierce-Arrow имеет рабочий объем двигателя „всего“ 10 литров, но при этом 24 цилиндра, что делает его мощность более чем достаточной.
Профессор Луиджи Колани, самый известный в мире промышленный дизайнер, создал первую "новую" модель Pierce-Arrow.
Этот автомобиль – единственный в своем роде, и понимать это следует буквально: каждый владелец Pierce-Arrow может выбрать кузов своего автомобиля по эскизам профессора Колани – от классически-консервативно до футуристического.
Этим компания Pierce-Arrow продолжает традицию знаменитых марок класса люкс – каждый покупатель сам выбирает форму и оснащение своего автомобиля.
Каждый автомобиль "Pierce-Arrow-by-Colani" уникален и производится с учетом пожеланий будущего владельца.
Такого эксклюзива не предлагает ни одна другая фирма, выпускающая автомобили.
Pierce-Arrow – эксклюзивность и традиция – разработка профессора Колани.
Source: www.piercearrow-corp.com
|
|
|