|
2004 Toyota Alessandro Volta (ItalDesign)
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004 - Design Sketch
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004 - Design Sketch
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004 - Design Sketch
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004 - Design Sketch
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004 - Design Sketch
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004 - Interior
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004 - Interior
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004
Toyota Alessandro Volta (ItalDesign), 2004
Images: ItalDesign
A hybrid became a supercar to promote a new approach to designing an eco-friendly car of the future. The study was dedicated to Alessandro Volta, the talented Italian physicist who invented the battery.
The Toyota Alessandro Volta displayed features of mid-engined models of the past such as the BMW Nazca, Alfa Romeo Schighera and the Volkswagen W12 to demonstrate the fact that if a racing shape is able to accommodate an innovative and 'clean' propulsion system, the scope for conceiving and designing the low environmental impact saloons and compact cars of the future is enormous.
The Volta was powered by a derivative of the hybrid system of the Lexus RX 400 with a 3.3 litre V6 engine positioned on the back of the rear axle, not connected directly to the wheels. The drive was guaranteed by two electric motors, one per axle, for a 4x4 drive and greater safety.
www.italdesign.it
Guess who? Giugiaro again, this time asked by Toyota to produce a concept hybrid supercar to make the point that electric assistance can make cars faster as well as greener. Had Toyota done better in F1, it might have celebrated by building this car; instead we’ll get the Lexus LF-A front-engined V10
The forgotten supercars (Ben Oliver) - www.carmagazine.co.uk
Известное дизайн ателье ItalDesign представит в Женеве два концепта, которые обещают стать настоящим событием.
Гибридное купе Alessandro Volta является наглядным примером того, что «экологически чистые» двигатели тоже могут быть мощными.
Гибридный двигатель был предоставлен компанией Toyota, которая использует его на модели Lexus RX400.
Italdesign-Giugiaro разработали специальную карбоновую раму для этого 4,3-метрового автомобиля.
3,3-литровый V6 установлен около задней оси, поэтому не требовалось никаких трансмиссионных валов и выхлопных труб. Благодаря этому пространство салона увеличилось и в эту машину вполне могут сесть трое пассажиров.
Мощность Volta составляет 408 л.с., максимальная скорость - 250 км/ч, а разогнаться до 100 км/ч она может всего за 4,06 секунд. Но что поражает больше всего – так это расход топлива. На 52-литровом баке машина можем проехать 700 км.
www.autonews.ru
|
|
|