|
2002 Volkswagen Tarek Concept (ItalDesign)
Volkswagen Tarek Concept (ItalDesign), 2002
Volkswagen Tarek Concept (ItalDesign), 2002
Images: Volkswagen AG.
A new era begins: the Volkswagen Tarek has made its world debut at the Essen Motor Show (28 Nov <> 8 Dec) in Germany. At Volkswagen’s show stand in hall 3, Rudolf-Helmut Strozyk, head of Volkswagen Racing, and works-driver Jutta Kleinschmidt unveiled the competition car for the 2003 Dakaar Rally during a press conference. The other drivers nominated for the race are Fabrizia Pons, Stephane Henrard, Bobby Willis, Dieter Depping and Walter Bachhuber
The prototype with its strong design was developed by Volkswagen in co-operation with the renowned Italdesign-Giugiaro-group from Italy with an eye on the company"s involvement in cross country rallying, starting in 2003. The tubular chassis construction with carbon-fibre bodywork is powered by a 160 kW (218 hp) strong 1.9 litre four cylinder Volkswagen TDi engine.
The new public website www.Touareg-Dakar.com will provide everyone interested with comprehensive information concerning Volkswagen’s involvement in the Dakar Rally. From biographies of the team members to technical specifications of the cars, all fans can find the most important information and spectacular images. Of course, this website will continuously be updated with the latest results and news during the rally.
Премьера прототипа нового раллийного багги, получившего название Volkswagen Tarek, прошла на автошоу в Эссене, на котором, по традиции, выставляются необычные и нестандартные автомобили. Представляли новинку глава Volkswagen Racing Рудольф-Хельмут Строзик (Rudolf-Helmut Strozyk) и Ютта Клайншмидт, будущий пилот этого автомобиля, который подготовлен для участия в ралли-рейде "Париж-Даккар" в 2003 году.
Созданием VW Tarek занимались специалисты Volkswagen при участии итальянской дизайн-студии Italdesign-Guigiaro, которой была поручена разработка облика нового багги. За основу для своей новинки VW взял новый внедорожник VW Touareg, на модифицированной платформе которого, в итоге, и был построен новый автомобиль. Кузов этого довольно необычного багги выполнен из углеродистых материалов и навешен на прочный трубчатый каркас. Длина автомобиля составляет 3,06 метра, а его вес - 1160 килограммов.
Стоит отметить, что в качестве силового агрегата для раллийного автомобиля был выбран новый 1,9-литровый четырехцилиндровый турбодизель, мощностью 218 лошадиных сил. Динамические параметры VW Tarek не сообщаются, однако, учитывая его небольшую массу, можно предположить, что эти показатели будут довольно высокими.
Source: www.ltv-vwc.org.uk; auto.obzor.ru
|
|
|