 |
2000 Chevrolet SSR
Chevrolet SSR, 2000 - Design Sketch
Chevrolet SSR, 2000 - Interior Design Sketch
Chevrolet SSR, 2000 - Design Process
Chevrolet SSR, 2000 - Design Process
Images: General Motors Corp.
Super Sport Roadster
Концепт впервые показан на NAIAS 2000 в Детройте.
General Motors surprised the motor world with the Chevrolet SSR (Super Sport Roadster) pickup truck concept vehicle during the 2000 event. Nostalgic styling and a 2-piece retractable hardtop that stowed vertically between the seats and the rear storage bed were crowd pleasers. The pontoon fenders, retro grille and large round headlights on the SSR, were inspired by the 1947-53 Chevrolet trucks.
www.chicagoautoshow.com
For decades the Chevrolet bowtie has labeled spirited, functional cars and trucks. The SSR (super sport roadster) captures Chevy’s rich heritage in a new kind of crossover vehicle with an open air sports car feel and unparalleled storage and flexibility.
SSR dons a power retractable hardtop, revealing an interior offering three-passenger capability. This is achieved through an innovative execution of the bench seat and integration of the shifter in the steering wheel, rather than the traditional floor position.
In a fresh interpretation of renowned Chevy styling cues, the SSR incorporates a unique full-width grille bar, wide stance and distinct wheel oriented forms. It has decidedly contemporary architecture - the cab, fenders and bed are so well integrated that they appear to be one. To create a harmonious design, the exterior color wraps into the interior, and the doors and instrument panel have a clean, sculptural flow.
The roadster is more than striking in appearance. This high performance, functional crossover vehicle boasts a longitudinal V8, rear-wheel drive powertrain. The pickup bed in the back provides exceptional utility.
GM
Перед тем, как приступить к работе над «ностальгическим» пикапом Chevrolet SSR (Super Sport Roadster), специалисты GM провели опрос общественного мнения, целью которого было узнать, склонны ли американцы к ностальгии. Выяснилось, что пожилые американцы прекрасно помнят машины прежних лет и подменять их новомодными подделками «под старину» не желают. Если же тоска по прошлому станет невыносимой, то они могут купить и настоящий раритет — старый Chevrolet или Pontiac — и ездить на подлиннике, а не на «реплике».
А вот люди среднего возраста готовы купить автомобиль мечты своего детства. Но только новый...
Не чужда ностальгия и молодежи. Правда, зиждется она на старых фильмах и рассказах родителей.
В общем, в результате и родилась идея создать недорогой пикап, который воспринимался бы как пришелец из 50-х.
Огромные, нарочито выпуклые колесные арки, «пухлый» капот с продольным ребром жесткости, узкая кабина с V-образным лобовым стеклом, классическая для Chevrolet широкая фальшрадиаторная решетка... Из авангардных решений — поднимающаяся пластмассовая крышка кузова, расположенные на стойках лобового стекла зеркала заднего вида, разные колеса (19 дюймов спереди и 20 дюймов сзади) и — внимание! — складывающаяся жесткая крыша. За несколько секунд электропривод превращает пикап в кабриолет!
Chevrolet SSR — отнюдь не «выставочная пустышка», а ориентированный на серийное производство автомобиль. Скорее всего, Chevrolet SSR станут выпускать в небольших объемах (10—15 тысяч в год), а розничная цена будет меньше $30000.
Авторевю 2000-11
|
|
 |