|
1999 Mitsubishi SUW Advance
Mitsubishi SUW Advance, 1999
Mitsubishi SUW Advance, 1999
Images: Mitsubishi Motors Corporation
The Mitsubishi SUW (Smart Utility Wagon) is a series of concept cars sharing a common design theme, and first exhibited by Japanese automaker Mitsubishi Motors at the 1999 Frankfurt and Tokyo Motor Shows.
One of a trio of Mitsu "sport-utility wagon" concepts, this five-passenger compact car boasts ultralow fuel consumption and is powered by a GDI-HEV hybrid fuel system using an in-line four-cylinder engine and a CVT transmission.
To realize the vision of the world’s motoring future our engineers packed if with cutting-edge technologies focusing on ecological performance, as well as sophisticated design elements. The result is a versatile, ultra-economical car with a distinctive worldwide appeal.
www.thecarconnection.com
Mitsubishi SUW Advance concept vehicle was displayed at the 2000 Chicago Auto Show. Characterized by a soft-shape silhouette, wîth the cabin tapering at the rear and truncated overhangs wîth the wheels placed at the corners the exterior styling projected a reassuring look of stability. The cabin featured a people-friendly design, the instrumentation being shaped for maximum ease of use with displays located for maximum visibility and legibility. The five-passenger prototype came powered by a compact and economical hybrid system that combined a high-efficiency GDI engine, small-capacity motor-generator unit and lithium-ion batteries, mated to a CVT (continuously variable transmission). The driver could instruct the Voice Command System to operate various vehicular functions and provide navigation information.
www.chicagoautoshow.com
SUW (Smart Utility Wagon, что означает «модный практичный минивэн») — новая глобальная стратегия Mitsubishi. Advance сделан в рамках этой программы, хотя и по габаритам, и по форме правильнее будет отнести его к хэтчбекам гольф-класса. Силовая установка принципиально та же, что и у Subaru, но маршевый двигатель здесь — 1,1-литровый GDI с прямым впрыском бензина, а компактные батареи встроены в пол. Однако Mitsubishi проторенных дорожек, особенно в концепциях, на дух не переносит, и Advance не исключение.
Технических ухищрений, если не считать радаров и многофункционального джойстика, управляющего всей бортовой электроникой, два. Во-первых, кузов комбинированный — крыша стальная, двери, капот, элементы несущей конструкции — алюминиевые, а крылья и бамперы — пластиковые. Такой набор позволяет заметно уменьшить массу без ухудшения уровня пассивной безопасности; кроме того, все это хозяйство полностью поддается вторичной переработке. А во-вторых, у автомобиля смехотворно малый для хэтчбека коэффициент аэродинамического сопротивления, Сх всего 0,28. Достигается это в результате целого комплекса мер, среди которых самые заметные — специальная конструкция колесных дисков и арок и жалюзи вместо традиционной решетки радиатора, степень открытия которых зависит от скорости. Наконец, благодаря распашным дверцам, составной задней двери, крышку которой можно поднять отдельно от стекла, и складывающихся задних сидений, Advance очень удобен и вместителен.
Гибридные «утята» уже начинают походить на «лебедей» - Владимир Матвейчук, журнал "Автомобили" 1999
|
|
|