|
English
|

1997 Sbarro Formule Rhin

Sbarro Formule Rhin (Sbarro), 1997
Sbarro Formule Rhin (Sbarro), 1997
Sbarro Formule Rhin (Sbarro), 1997
Sbarro Formule Rhin (Sbarro), 1997
Sbarro Formule Rhin (Sbarro), 1997
Sbarro Formule Rhin (Sbarro), 1997
Images: Espera Sbarro
Rating:  12    -2    +14
Also at the 1997 show was a pair of sport scars called the Formula Rhin and Be Twin. They were conceived to teach rich kids how to drive and were fitted with two sets of controls. The 1320 lb (600 kg) Formula Rhin had a ferocious 200 bhp Peugeot 3.0 liter V-six engine behind the seats, while the B Twin, at under 990 lb (450 kg), had a Lotus Élan style backbone chassis, stressed mid-mounted engine (a 140 bhp 1.6 liter unit from the Citroen Saxo Cup racer), self ventilating disc brakes and double wishbone front suspension.


Женевский салон 1997 года ознаменовался фейерверком новинок от Сбарро. Наиболее интересными были Formule Rhin, Grand Angle и Ionos. Крестным отцом Formule Rhin стал Марко Ринальди, эксклюзивный дилер компании Ferrari в Эльзасе, имеющий собственную торговую марку L’anneau du Rhin. Он совершенно справедливо посчитал, что учиться водить спортивный автомобиль, тем более Ferrari, на европейских дорогах общего пользования опасно. «Если у Вас хватает денег на Ferrari, это не значит, что Вы сможете им управлять», — объясняет Ринальди.

Для преподавания покупателям краткого курса вождения Ferrari он построил замкнутую трассу. Мало того, заказал у Сбарро автомобиль со сдвоенным управлением (при необходимости, нажав кнопку, инструктор берет его на себя). Несмотря на то, что Formule Rhin — учебный автомобиль, темперамент у него явно гоночный: при массе всего 600 кг 24-клапанный двигатель развивает мощность 200 л.с.
Source: www.is-it-a-lemon.com; "Человек, придумавший колесо" Дмитрий Георгиев, Журнал "5 Колесо" 5-2002
Coachbuilder: Sbarro
1973 Sbarro SV1, 1973 Sbarro Tiger, 1974 Sbarro Stash, 1978 Cadillac TAG Function Car (Sbarro), 1978 Sbarro Windhound, 1979 Sbarro Windhawk, 1982 Sbarro Super Twelve, 1983 Mercedes-Benz Shanin (Sbarro), 1984 Mercedes-Benz Biturbo (Sbarro), 1984 Sbarro Super Eight, 1984 Sbarro Windy, 1985 Sbarro Challenge, 1986 Citroen Aventure (Sbarro), 1986 Sbarro Challenge 2+2, 1987 Sbarro Challenge III, 1987 Sbarro Monster G, 1988 Sbarro Robur, 1989 Sbarro Orbital Wheel, 1989 Sbarro Osmos, 1990 Sbarro Chrono, 1991 Sbarro Helios, 1992 Sbarro Astro, 1993 Sbarro Isatis, 1993 Sbarro Urbi, 1994 Sbarro Oxalys, 1995 Sbarro Alcador, 1996 Alfa Romeo Issima (Sbarro), 1997 Lancia Ionos (Sbarro), 1997 Sbarro Be Twin, 1997 Sbarro Formule Rhin, 1998 Citroen Calao (Sbarro), 1998 Peugeot Crisalys (Sbarro), 1998 Renault Espider (Sbarro), 1999 Sbarro GT 1, 1999 Sbarro Millenium, 1999 Sbarro Sayta, 2000 Lada Roadster (Sbarro), 2000 Sbarro GT 12, 2000 Sbarro Scorpius (Bi-Мoto), 2002 Sbarro GT-HDI, 2003 Citroen Bourlingueur (Sbarro), 2003 Sbarro GTR, 2003 Sbarro Independent wheel drive, 2006 Alfa Romeo Diva (Sbarro), 2007 Citroen Cruise Crosser (Sbarro), 2007 Sbarro Assystem City Car, 2007 Sbarro Turbo S20 Barchetta, 2008 Sbarro Alcador II GTB, 2009 Sbarro Espera Gecko, 2009 Sbarro Espera Impact, 2009 Sbarro Orbital Hybrid, 2010 Sbarro Autobau, 2010 Sbarro Essenza, 2010 Sbarro Speed'R, 2011 Sbarro Evoluzione, 2011 Sbarro Supercharged 11, 2011 Sbarro Two For 100, 2012 Sbarro Eight, 2013 Sbarro ES-13 Fleche Rouge, 2013 Sbarro React'EV, 2014 Sbarro Grand Prix, 2014 Sbarro Sparta
Related articles:
Человек, придумавший колесо
Дмитрий Георгиев
Журнал «5 Колесо», 5-2002
Discuss this car
Author
E-mail
Add your comments