|
1993 Mitsubishi ESR
Mitsubishi ESR Concept, 1993
Mitsubishi ESR Concept, 1993
Mitsubishi ESR Concept, 1993
Mitsubishi ESR Concept, 1993
Mitsubishi ESR Concept, 1993
Mitsubishi ESR Concept, 1993
Mitsubishi ESR Concept, 1993
Mitsubishi ESR Concept, 1993 - Interior
Mitsubishi HSR-IV and ESR Concepts, 1993
Images: Mario Buonocunto; www.shorey.net; Alden Jewell Collection
Ecological Science Research
Somebody mention solar cells? The Mitsubishi Ecological Science Research was already up and running with them in 1993. A 70Kw AC motor drove the front wheels, backed by 28 batteries in the floor, with a 1.5-litre petrol engine at the rear. Range? 620 miles... at a modest 25mph, though 120mph was claimed. No one cared about that, though - they just wanted to play with the doors.
Simon Hacker/MSN Cars
The Mitsubishi ESR (Ecological Science Research) is a hybrid electric vehicle (HEV) concept exhibited by Mitsubishi Motors at the 30th Tokyo Motor Show in 1993. It was designed to demonstrate the company’s technological developments in alternative energy, and used a 70 kW AC induction motor to drive the front wheels. 28 alkaline batteries housed under the passenger compartment, and a rear-mounted 1.5 L gasoline engine powered an on-board electrical generator system. It also recycled its own kinetic energy, and absorbed solar power through roof-mounted cells.
The car was estimated to have a range of 620 miles on hybrid power at a constant 25 miles per hour, or 310 miles using only the batteries. A Global Positioning System (GPS) receiver could automatically switch the vehicle from hybrid to battery-only operation when entering an urban areas. Mitsubishi claimed a maximum speed of 200 kilometres per hour, thanks in part to a drag coefficient of 0.25.
Wikipedia
Еще один концепт-кар «Мицубиси» удивлял зрителей на выставке в Токио — это ESR. Довольно большая четырехместная машина, весом 1650 кг. Ее особенность — гибридный силовой агрегат. Движение машине сообщает электромотор переменного тока мощностью 70 кВт при 15 000 об/мин. Энергию он получает от блока из 28 щелочных аккумуляторов емкостью 90 А-ч, которые подзаряжает мотор-генератор. Он представляет собой двигатель внутреннего сгорания (4 цилиндра, 1500 см 3, 29 л. с.), спаренный с генератором.
ESR — хорошо обтекаемый автомобиль с малым сопротивлением качению. Он может развивать скорость до 200 км/ч, довольно приемист. Но главное — слабо загрязняет окружающую среду. Важное достоинство, которое мы пока не вполне способны оценить.
Л. ШУГУРОВ «Загляни в волшебный шар» - «За рулем», Май 1994 года
|
|
|