|
1991 Colani Stingray
1994. The Centre Pompidou makes Colani pieces part of their permanent design collection: Carstudy from 1991
Colani Stingray (Colani), 1991
Colani Stingray (Colani), 1991
Colani Stingray (Colani), 1991
Colani Stingray (Colani), 1991
Images: Colani Design
Automobile Groupe C / AppC Racing Car, 1990
Racing-car based of "stingray-aerodynamics"
1991. Study for a record vehicle in Colani’s Grand Style of Le Mans. Another model for power transmission in the higher-horsepower segment was the vehicle shaped on a manta ray and now housed in the permanent collection of the Centre Pompidou in Paris. The car was designed to deliver a downforce of two tons solely through the correspondingly shaped car body and required no fins to this end.
www.ultimatecarpage.com
При разработке этого автомобиля Колани вдохновлялся подводной живностью, в частности – скатами. Получилось похоже.
Задачей Колани было сделать автомобиль безо всяких антикрыльев, на который на максимальной скорости действовала бы прижимная сила в две тонны. Говорят, это у него вышло. Но вот что любопытно – как у этого автомобиля с нормами по безопасности пешеходов?
Влад Клепач - motor.ru
|
|
|