 |
1985 Cadillac Cimarron
1985 Cadillac Cimarron Concept & 1931 Cadillac Fleetwood Dual Cowl Touring
Cadillac Cimarron, 1985 - Interior
Cadillac Cimarron, 1985 - Design Sketch
Images: Concept Car Central; Custom_Cab's photostream
PPG Cimarron

Built on the platform of the production Cadillac Cimarron, this concept design featured two cockpits, exotic built-in electronics, televisions for both front and rear consoles, and a cellular telephone controlled from a fixed-hub steering wheel for "hands-free" talking. During the period where press photos were taken, Cadillac displayed the Cimarron concept alongside the 1931 Cadillac Fleetwood, from which it's two-windshield design was inspired. The two unique Cadillacs
shared a striking design element, but demonstrated in every other aspect the dramatic advances of more than fifty vears of innovative automotive engineering. The Cimanon concept had a 106.2-inch wheelbase, a 3,380-pound weight, a transverse-mounted 2.8-liter multi-port fuel-injected V6 engine, and televisions for both front and rear passengers. Among the other novelties featured in the two-cockpit Cimarron were telephones and electronic display panels telling both
the front and rear passengers the status of the engine and all of it's functioning parts.
В 1985 году при помощи PPG Industries на удлинённой до 106.2 дюймов (2962 мм) платформе серийного Cimmaron, Кадиллак построил концепт под этим же названием. Прежде всего, автомобиль имел заострённый нос, обтекаемый дизайн и два раздельных отсека для пассажиров, расположенных один за другим, каждый с собственным лобовым стеклом. Это был явный намёк на распространённые в 1930-е годы кузова типа Dual-Cowl Phaeton и их вариации. Кроме этого концепт был под завязку напичкан новомодней электроникой: электроприборы, телевизоры для переднего и заднего ряда сидений, телефон с системой Hands-Free и управлением кнопками на рулевом колесе и т.д. На выставках автомобиль появлялся исключительно в сопровождении Cadillac Fleetwood 1931 года с аналогичным кузовом. Это было призвано продемонстрировать, как далеко ушла техническая мысль Кадиллака за пол века, при этом оставаясь верна традициям бренда.
Source: Concept Car Central
|
|
 |