 |
1957 Jaguar XK150 (Bertone)
Jaguar XK150 (Bertone), 1957 - no1
Jaguar XK150 (Bertone), 1957 - no1
Jaguar XK150 (Bertone), 1957 - no1
Jaguar XK150 (Bertone), 1957 - no2
Jaguar XK150 (Bertone), 1957 - no2
Jaguar XK150 (Bertone), 1957 - no2
Jaguar XK150 (Bertone), 1957 - no2
Jaguar XK150 (Bertone), 1957 - no2
Jaguar XK150 (Bertone), 1957 - no2
Jaguar XK150 (Bertone), 1958 - no3
Images: Bertone; www.supercars.net; www.coachbuild.com/forum
The B.A.T. experiments were to make their presence felt in successive years too. Alongside the Aston Martin DB2/4 and the Maserati 3500 GT, the same year saw the unveiling of a Jaguar-based prototype, the XK 150. As in the case of the other experimental models, the English number also stood out for its sporty personality and simple, tight styling. The slim tail and imposing front view which conceals a powerful Jaguar engine are joined by smooth full wings. Close up the lateral ridges recall the styling of the Maserati 3500 GT. This was a car inspired by the style of the English aristocracy, with their love of luxury and speed, without ignoring the influence of the American school of design.
Стилистические эксперименты c B.A.T. нашли свое продолжение в разработках последующих годов. Вместе с "Астон Мартин" DB2/4 и "Mазерати" 3500 GT появился этот прототип XK 150 на базе "Ягуар". Как и другие экспериментальные модели, он выделялся своей спортивной индивидуальностью и простым, лаконичным стилем. У него были сужающаяся корма и внушительное оформление передка, скрывающего за собой мощный двигатель Ягуара, в сочетании с гладкими передними крыльями. Грани на задних крыльях перекликались с дизайном "Мазерати" 3500 GT. Это был автомобиль, вдохновленный стилем английской аристократии, с их любовью к роскоши и скорости, но не без влияния американской школы.
Source: www.bertone.it; Перевод на русский язык - Антон Надеев
|
|
 |