| |
Deutsch

Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible

Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Fisker Ronin (2025): Super GT Convertible
Bilder: Fisker
Bewertung:  2    -0    +2
Fisker revealed more details about its upcoming limited-production flagship which blurs the lines between convertibles, grand tourers, and sports sedans
Компания Fisker раскрыла подробности об электрическом кабриолете Rōnin. Модель с 1000-сильной установкой выйдет на рынок в 2025 году и будет стоить почти 400 тысяч долларов, как два Lucid Air Grand Touring Performance. Ей обещаны разгон до 60 миль в час за две секунды и дальность хода до 965 километров. Тираж «Ронина» — всего 999 экземпляров.

Старт производства электрического кабриолета Fisker Rōnin (название модели правильно пишется именно так, с чертой над букой «o») намечен на вторую половину 2025 года. Машина будет мелкосерийной — 999 штук, и довольно дорогой — 385 тысяч долларов (37,9 млн рублей), зато по динамике сможет конкурировать с топливными суперкарами. Необычен и сам форм-фактор пятиместной «открытки» с вместительным багажником и внушительным запасом хода — хотя именно это позволит ей выделиться на фоне бесчисленных кроссоверов.

По предварительным данным, Rōnin получит трехмоторную силовую установку с комбинированной отдачей около 1000 лошадиных сил. До 60 миль в час (97 км/ч) кабриолет сможет разгоняться примерно за две секунды и достигать «максималки» в 275 километров в час. Расчетный запас хода на одной зарядке — 965 километров, что ставит модель в один ряд с самыми дальнобойными электрокарами современности. Интересно, что фокус в машине смещен в сторону удовольствия от самостоятельного вождения — но какие-то автономные технологии тут всё же будут.

Другой любопытный момент — у «Ронина» всего по одной дверной ручке на сторону. Поскольку передние двери оснащены сервоприводом (и открываются вбок и вверх), вручную распахивать придется только задние. При этом их все можно открыть со смартфона, и то же самое касается складной углепластиковой крыши. Вообще, по количеству легких и переработанных материалов кабриолет метит в лидеры, потому что даже его 23-дюймовые колеса сделаны из композита. Наконец, у Rōnin будет и футуристичный интерьер, с «приборкой» в руле и центральным дисплеем диагональю 17,1 дюйма.


LOS ANGELES — Fisker Inc., driven by a mission to create the world’s most emotional and sustainable electric vehicles, today released additional details on its Fisker Rōnin Super GT, an all-electric convertible that was showcased at the company’s first-ever Product Vision Day on August 3, 2023.

“The Fisker Rōnin is for people who love to drive, but who are also thrilled by automotive art and design and demand that their high-performance vehicles embrace a sustainable future,” Chairman and CEO Henrik Fisker said. “Our goal was to create a classic grand touring car, updated for the 21st century and engineered for customers who want to drive from Los Angeles to Napa Valley on a single charge or take on the autobahn at steady high speeds without concern for battery capacity.”

Fisker opened reservations for Rōnin ­– an homage to the famous John Frankenheimer film of the same name, which features epic car chase scenes – on August 3; early customers could place a deposit of $2,000 for the first reservation and a fully refundable $1,000 for the second. The vehicle will be priced at $385,000, with deliveries targeted to start in the second half of 2025. Fisker will produce just 999 vehicles.

Fisker’s objective with Rōnin is to bring exceptional utility to the high end of the market, where numerous big-name performance manufacturers have introduced SUVs. Responding to this trend, Fisker has designed Rōnin to accommodate five people while taking advantage of an electric vehicle’s layout to provide exceptional cargo capacity, a true rarity in the supercar world. With a projected 0-60mph time of approximately two seconds and a 170mph (275km/h) top speed, Rōnin will be able to match up with or surpass any supercar currently on the market while also delivering tremendous range. Focus will be on driver enjoyment rather than autonomous technologies, although they will be available as needed.

Rear butterfly doors will ensure easy rear-seat access. Only a single door handle will be required, as the front doors open electrically by swiping the handle or by using a smartphone; the handle then extends when the rear doors are ready to be opened. All doors can be opened remotely by a smartphone, and the foldable, carbon-fiber hardtop will also be smartphone activated and automatically retract into the trunk, leaving some luggage space; additional luggage space will be available in the front trunk.

The Fisker Rōnin will feature a unique aluminum space frame with integrated battery cells to achieve its targeted 600-mile range. Lightweight materials will also feature in the carbon-fiber 23-inch wheels. The interior will set new standards for sustainable luxury and will use innovative recycled and sustainable materials, with the goal of making Rōnin the world’s most sustainable supercar. The Fisker Rōnin will also have a 17.1-inch high-resolution screen and an instrument cluster positioned in front of the driver.
Quelle: motor.ru; Fisker Press Release
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren