 |
2015 Toyota FCV Plus
Toyota FCV Plus Concept, 2015
Toyota FCV Plus Concept, 2015
Toyota FCV Plus Concept, 2015
Toyota FCV Plus Concept, 2015
Toyota FCV Plus Concept, 2015
Toyota FCV Plus Concept, 2015
Toyota FCV Plus Concept, 2015
Bilder: Toyota
With the FCV Plus Concept, Toyota is fast-forwarding to a future where hydrogen fuel cell cars will be as common as vehicles powered by internal combustion engines are today.
Toyota представит на Токийском автосалоне концепт-кар FCV Plus, дающий представление о водородных машинах будущего. Представители компании убеждены, что в дальнейшем подобные автомобили смогут быть не только средством передвижения, но и выступать в качестве мобильных источников энергии.
FCV Plus укомплектовали четырьмя электромоторами, установленными в каждом из колес. Двигатели питаются от топливных ячеек, вырабатывающих энергию в результате химической реакции между водородом и кислородом. Блок с топливными элементами расположен между передними колесами, а водородный бак находится позади второго ряда сидений.
Прототип способен вырабатывать электроэнергию, снабжаясь водородом не только из собственного топливного бака, но и от внешних источников. Таким образом, машина может служить передвижным генератором, обеспечивая электричеством окружающую инфраструктуру.
На данный момент Toyota серийно выпускает только одну водородную модель – Mirai. Силовая установка, развивающая 153 лошадиные силы, позволяет седану разгоняться с места до 96 километров в час за девять секунд. Цены на модель варьируются примерно от 58 до 62 тысяч долларов.
К началу 2015 года японцы получили более полутора тысяч заказов на Mirai, хотя в нынешнем году компания рассчитывала продать всего 400 таких машин. Главный инженер проекта Ёсиказу Танака признался изданию Autocar, что хотел бы видеть целую линейку водородных машин в модельном ряду «Тойоты». При этом специалист считает, что подобные автомобили получат такое же распространение как гибриды через 10-20 лет.
Compressed hydrogen has a higher energy density than electricity, can be generated from a wide range of raw materials, and is easy to store, making it a promising future energy source. That's why Toyota envisages a sustainable society in which hydrogen energy is in widespread use―a society embodied by this concept vehicle.
Clean generation of hydrogen from a wide range of primary energy sources will make local, self-sufficient power generation a global reality, and fuel cell vehicles will take on a new role as power sources within their communities. Toyota's aim is to add an all-new sense of purpose to the automobile by turning fuel cell vehicles from eco-cars into energy-cars.
Generating electricity
In addition to the vehicle's own hydrogen tank, the car can also generate electricity directly from hydrogen stored outside the vehicle. The vehicle can thus be transformed into a stable source of electric power for use at home or away.
Sharing generated power with others
When the car is not being used as a means of transport, it shares its power generation capabilities with communities as part of the local infrastructure.
Supporting future generations
The car's fuel cell stack can be reused as an electricity generating device, transcending the traditional functions of cars. Put to versatile uses around the world, these stacks could contribute significantly to local communities.
- The fuel cell stack is mounted between the front tires, and the hydrogen tank behind the rear seat. Together with the adoption of independent in-wheel motors in all four wheels, this allows for a spacious cabin despite the vehicle's compact vehicle body. By concentrating functional parts at the front and the rear of the vehicle, this next-generation fuel cell vehicle package creates an optimal weight balance and a wide field of vision.
- The exterior adopts a distinctive, sleek shape, while the frame structure of the interior ensures rigidity despite the light weight of the car. Altogether, the design conveys the vehicle's advanced technology and outstanding environmental performance.
Quelle: motor.ru; Toyota Press Release
|
|
 |