|
2011 Alfa Romeo TZ3 Stradale (Zagato)
Alfa Romeo TZ3 Stradale (Zagato), 2011
Alfa Romeo TZ3 Stradale (Zagato), 2011
Alfa Romeo TZ3 Stradale (Zagato), 2011
Alfa Romeo TZ3 Stradale (Zagato), 2011
Alfa Romeo TZ3 Stradale (Zagato), 2011
Alfa Romeo TZ3 Stradale (2011) and Alfa Romeo TZ3 Corsa (2010)
Alfa Romeo TZ3 Stradale (2011) and Alfa Romeo TZ3 Corsa (2010)
Alfa Romeo TZ3 Stradale (2011), Alfa Romeo TZ3 Corsa (2010), Alfa Romeo Giulia TZ2 (1964) and Alfa Romeo Giulia TZ1 (1963)
Alfa Romeo TZ3 Stradale (2011), Alfa Romeo TZ3 Corsa (2010), Alfa Romeo Giulia TZ2 (1964) and Alfa Romeo Giulia TZ1 (1963)
Alfa Romeo TZ3 Stradale (2011), Alfa Romeo TZ3 Corsa (2010), Alfa Romeo Giulia TZ2 (1964) and Alfa Romeo Giulia TZ1 (1963)
Alfa Romeo TZ3 Stradale (2011), Alfa Romeo TZ3 Corsa (2010), Alfa Romeo Giulia TZ2 (1964) and Alfa Romeo Giulia TZ1 (1963)
Bilder: Zagato
Celebrating 100 years of Alfa Romeo with some street-legal venom.
In 2010, Italian automaker, Alfa Romeo, celebrated their 100th Anniversary. As part of the celebration, Italian coachbuilder and design and engineering firm Zagato (SZ DESIGN s.r.l.), has commissioned a limited run of ten TZ3 cars. The run began with a single TZ3 Corsa, the Neo-Classic racecar that celebrated the racing heritage of Alfa Romeo and Zagato. The latest TZ3 Stradale concludes the limited run of ten cars, and commemorates the memorable production Alfa Romeo Zagato coupes of past.
The new Zagato TZ3 Stradale is an Avant-garde design exercise that marks the end to the 100th Anniversary celebration of Alfa Romeo. Unlike the TZ3 Corsa, the TZ3 Stradale is a road-legal car that was inspired by “Bellezza necessaria,” or beauty and necessity, and honors historic Alfa Romeo Zagato coupes from the 1920s to 1990s. Based on the mechanical chassis of the Dodge Viper ACR, Zagato claims the TZ3 Stradale can be looked at as the “first American Alfa Romeo.”
The design of the TZ3 Stradale uses a Kamm-tail or K-Tail layout, made famous by Zagato in the 1960s with their Coda Tronca bodies. The Kamm-tail helps to reduce the coefficient of drag by reducing wind resistance without the addition of a drop in the tail of the car.
Only nine of the Zagato Alfa Romeo TZ3 Stradale will be made. The first production car has already been delivered in the United States to Alfa Romeo and Zagato collector, Eric King. The second and third TZ3 Stradales will be delivered to customers in Japan and Europe respectively. Pricing for the Zagato TZ3 Stradale has not been released, but you better hurry; only six remain!
Миланское ателье Zagato официально представило свою очередную, четвертую работу в серии TZ – TZ3 Stradale. Построенный в честь векового юбилея марки Alfa Romeo суперкар создан, тем не менее, на базе трековой версии Dodge Viper с десятицилиндровым мотором.
Основой для постройки Zagato TZ3 Stradale стал Viper в модификации, подготовленной бюро ACR – American Club Racing, но итальянские кузовщики переодели его в совершенно новый карбоновый кузов. Дизайн купе разработан в полном соответствии с традициями итальянской школы, но в Zagato называют его "американским взглядом на Alfa Romeo".
Под капотом TZ3 Stradale, в отличие от ее предшественницы TZ3 Corsa, 10-цилиндровый мотор от Viper объемом 8,4 л, развивающий около 600 лошадиных сил. Считается, что Stradale – это в первую очередь дорожный автомобиль, поэтому он будет построен не в одном экземпляре, а получит пусть и минимальное, но все же серийное воплощение.
В Zagato намерены создать только девять суперкаров, причем адреса поставки трех из них уже известны. Покупателем первого стал известный американский коллекционер и член совета директоров автомобильного музея в Саратоге Эрик Кинг. Второе и третье купе отправятся в Европу и в Японию.
О том, по какой цене Zagato TZ3 Stradale находит своих новых хозяев, производитель не сообщает.
Quelle: www.motoringexposure.com; auto.vesti.ru
|
|
|