|
2005 Volkswagen Eco Racer
Volkswagen Eco Racer, 2005
Volkswagen Eco Racer, 2005
Volkswagen Eco Racer, 2005
Volkswagen Eco Racer, 2005
Volkswagen Eco Racer, 2005
Volkswagen Eco Racer, 2005
Volkswagen Eco Racer, 2005
Volkswagen Eco Racer, 2005
Volkswagen Eco Racer, 2005
Volkswagen Eco Racer, 2005
Volkswagen Eco Racer, 2005
Volkswagen Eco Racer, 2005
Volkswagen Eco Racer, 2005
Volkswagen Eco Racer, 2005
Volkswagen Eco Racer, 2005
Volkswagen Eco Racer, 2005
Bilder: Volkswagen AG.
Imagine a Lamborghini Gallardo compressed to a 97-inch wheelbase. The result is VW's EcoRacer concept that reaches far into the performance future with a creative mix of ecology (low emissions), economy (high mileage), and fun-to-drive spirit. The mid-mounted engine is compressed from ten to four cylinders and is converted to a turbo-diesel in the interest of efficiency. The carbon-fiber body carries two and their luggage while offering a remarkable degree of convertibility. The hinged roof panels, rear "hatch" extension, and even the windshield are removable to morph from coupe to roadster to speedster in steps. The 1.5-liter, turbocharged, sixteen-valve compression-ignition engine generates 134 hp at 4000 rpm, enough impetus to move the 1870-lb prototype to 62 mph in 6.3 seconds on the way to a top speed of 143 mph. Embodying VW's controlled combustion system, this new experimental engine balances the virtues of gasoline and diesel powerplants, a goal every major maker is pursuing. To up the fun on the drive to tomorrow, there's a seven-speed, dual-clutch transmission with paddle- and floor-shift options. Dream on, VW fans, there are no production plans.
Запуск EcoRacer в серию, вероятно, не решил бы экономических проблем VW, но точно оживил бы скучноватый имидж марки. Машинка (3,77х1,74х1,21 м) получилась веселенькая! И потом, это даже не «два в одном», а целых три! Съемные карбоновые панели позволяют скроить и купе, и родстер, и спидстер. В последнем случае лобовое стекло заменяет низенький ветрозащитный щиток. Блеск! В двухместном кокпите тоже не соскучишься: кожаные сиденья-ковши, вместо «приборки» – дисплей. Функция «Fingerprint» позволит с легким сердцем отдать ключи от машинки подрастающим чадам. Реагируя на их отпечатки пальцев, блок управления ограничит максимальные мощность/скорость и заблокирует отключение системы стабилизации. Но это лишь «приправа». Основное блюдо (помимо дизайна) – подвеска (сдвоенные треугольники спереди, четырехрычажка сзади), центральномоторная компоновка и новейший 1,5-литровый турбодизель под экостандарт Euro 5. Его 136 л. с. и 250 Нм тяги разгоняют легкий трансформер до «сотни» всего за 6,3 с. «Максималка» – 230 км/ч, а средний расход солярки – 3,4 л/100 км. Действительно, и Eco, и Racer! Судя по тщательности исполнения прототипа, у этого «живчика» есть будущее...
Quelle: www.automobilemag.com; Журнал "АВТОМОБИЛИ" 12-2005
|
|
|