 |
1999 Toyota XYR
Toyota XYR, 1999 - Interior
Bilder: Toyota
Toyota used the Detroit Motor Show to unveil the exciting XYR sports coupe, a lightweight high-performance concept vehicle styled by Toyota's CALTY Design Centre in Newport Beach, California.
An all-new aluminium alloy 1.8-litre twin-cam engine powers the front-wheel drive XYR. The engine employs an all-new VVTL-i induction system to produce 180 horsepower at 7,600 rpm. The newly developed system combines continuously variable valve timing and continuously adjustable valve lift, depending on engine rpm. The system provides an exceptional blend of power, fuel economy and reduced emissions over a broad rpm range.
The aggressively styled XYR rides on a 2590mm wheelbase and weighs in at only 1,140 kg. Suspension is fully independent, featuring MacPherson struts up front and double wishbone suspension at the rear, with 17-inch wheels, low profile tyres and disc brakes all round.
The interior of the XYR was designed to convey the look, feel and simplicity-of-operation of a race car cockpit. Instrumentation is large and legible. Controls are simple and easy to operate, and the sports seats are heavily bolstered for good lateral support.
Toyota впервые представила концепт захватывающего спортивного купе XYR на Детройтском автосалоне в 1999 году. Легкий высокопроизводительный концепт-кар был разработан в дизайнерском ателье CALTY в Ньюпорт-Бич, штат Калифорния.
Переднеприводный концепт оснащен революционным 1,8-литровым двигателем из алюминиевого сплава. Система VVTL-i выдает 180 лошадиных сил при 7600 оборотах в минуту. Недавняя разработка объединяет в себе непрерывное изменение фаз газораспределения и плавную регулировку подъема клапанов, в зависимости от оборотов двигателя. Система обеспечивает исключительное сочетание мощности, экономии топлива и сокращения выбросов в широком диапазоне оборотов.
Агрессивно выглядящий XYR будет производиться на 2590 мм колесной базе и весить всего лишь 1140 кг. Подвеска полностью независимая (стойки Макферсон спереди и двойные поперечные рычаги сзади, с 17-дюймовыми колесами, низкопрофильными шинами и дисковыми тормозами на все колеса).
Интерьер XYR был разработан так, чтобы водитель чувствовал себя в кабине гоночного автомобиля, при этом оставив эргономику комфортного салона.
Quelle: www.supercars.net
|
|
 |