|
1989 Ferrari Mythos (Pininfarina)
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989 - Interior
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989 - Interior
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989 - Cutaway
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989 - Design Sketches
Ferrari Mythos (Pininfarina), 1989 - Design Sketches
Bilder: pininfarina spa.; www.ferraridatabase.com
Design research prototype
Прототип Ferrari Mythos был провозвестником новой автомобильной пластики.
Car Design Award 1990, this concept displayed at the Tokyo Motor Show (Golden Marker Trophy 1989), is a totally-rounded sculptural modelling with a perfect balance between aesthetic emotion and technical rationality, fully consistent with the Pininfarina philosophy in the search for beauty, emphasised by the charisma of the prancing horse Make.The interior design of the prototype recaptures the spirit of the racing barchettas of the Sixties: two small wraparound seats, a simplified dashboard and down-to-earth door panels.
Starting from the Testarossa mechanicals, this prototype was to develop and radicalize the design problems which arise when engine and radiators are mounted at the rear as it calls for a rear track which is much wider than the front track. The resulting effect here is two intersecting volumes, while the body of the car emerges from a much wider tail. It has been singled out the link with racing cars and in fact neither a hard roof for passenger protection, nor side windows were envisaged. At the rear, higher up, the section of the light cluster band goes from side to side, and above that, the wing-spoiler which is the continuation of the side surfaces. It rests on a central telescopic support which can raise it of 300 mmm, according to the speed, to accentuate the down lift effect, positioning it in an area where the air flow is not disturbed. The bonnets, doors and all the panels of the bodywork are built entirely in carbon fibre. The instrument panel, dashboard, door panel and seats are shells covered in leather.
Далеко не последний по значимости – великолепный Mythos от Pininfarina, показанный впервые в Токио в 1989 году. Созданный на шасси Testarossa, этот автомобиль стал попыткой возродить двухместный кузов барчетта (barchetta), причем первоначально планировалось выпустить его также в вариантах купе и тарга. У этой машины ярко выраженный спортивный облик, под стать ему и спартанское оборудование кокпита. Кузов с плавно перетекающими друг в друга узкой передней и очень широкой задней частями выполнен из композитных материалов. Интегрированный в заднюю часть спойлер выдвигается вверх на высоту до 300 мм, а носовой спойлер – вперед, улучшая аэродинамику машины и прижимая ее к дороге на высоких скоростях. Pininfarina Mythos – настоящий дрим-кар и произведение искусства.
Quelle: pininfarina spa.; Rosso Corsa (Владимир Князьков) - Журнал «МОТОР», Октябрь 1996 года
Designschmiede:
Pininfarina
|
|
|