|
1983 Mazda Le Mans Prototype (Colani)
Colani exhibition in Karlsruhe, southern Germany
Mazda Le Mans Prototype (Colani), 1983
Mazda Le Mans Prototype (Colani), 1983
Mazda Le Mans Prototype (Colani), 1983
Mazda Le Mans Prototype (Colani), 1983
Mazda Le Mans Prototype (Colani), 1983
Bilder: Colani Design
1987. Car design for Mazda, Japan. (?)
1983. Flying object for the road. With his prototype for Mazda, Colani took the principle of wing cars to the extreme.
The plan was, at a later stage, to use a
4-chamber Mazda Wankel rotary engine, capable of between 960 and 1400 hp for the Le Mans vehicle, which was only available as a life-size model.
The wing shape was meant to enable this veritable powerhouse to accelerate to speeds of 350-380 km/h.
www.colani.de
Может быть, компании Mazda стоило сотрудничать с Луиджи Колани – глядишь, выиграли бы 24-часовую гонку в Ле-Мане на семь лет раньше? Ведь прототип, предложенный маэстро, мог до смерти напугать соперников одним лишь своим внешним видом!
Впрочем, технически (по крайней мере, на бумаге) у проекта тоже все было хорошо: четырехсекционный роторно-поршневой двигатель мощностью 950 лошадиных сил, отличная аэродинамика. Колани утверждал, что на прямой Мульсан на трассе Сарте, где проходит легендарный марафон, машина могла бы разогнаться до 380 километров в час.
Влад Клепач - motor.ru
|
|
|