|
1980 Ferrari Pinin (Pininfarina)
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980 - Interior
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980 - Interior
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980 - Interior
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980 - Interior
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980 - Interior
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Ferrari Pinin (Pininfarina), 1980
Bilder: Pininfarina; www.shorey.net; RM Auctions
The one and only four-door Ferrari ever built
This is the 1980 Turin Motorshow, fiftieth anniversary offering by Pininfarina. Built in honour of Sergio"s father, Battista "Pinin" Farina.
It has a five litre flat 12 and is mechanically similar to the Ferrari 400 GT.
Ferrari's Pinin blends elegant styling and starting performance from a five-liter, 360-hp engine. Smoked-glass windows with dark framer suggest a single surface. An electronic dark-screen dash shows faults as word displays. The Pinin is 52 in. high, 190 in. long.
1980 год. И снова Pininfarina, и снова Турин. Сенсацией салона стал первый в истории Ferrari 4-дверный Pinin, так и оставшийся единственным – дело дальше макета не пошло. Предполагалось, что этот импозантный седан с 5-литровым оппозитным 12-цилиндровым двигателем спереди сможет бросить вызов Rolls-Royce, но проект не получил дальнейшего развития, так как слишком сильно выходил за рамки сложившихся традиций фирмы.
Quelle: Popular Science, Sep-1980; Rosso Corsa (Владимир Князьков) - Журнал «МОТОР», Октябрь 1996 года
Designschmiede:
Pininfarina
|
|
|