|
1975 Volkswagen Chicco
Bilder: Mario Buonocunto Concept Cars Page; www.volkswagen-automuseum.de
Designer - Herbert Schafer
The Chicco prototype was developed by VW Design like formal research of livability and development.
The Chicco prototype was a study for: a new body assembly concept, and extremely compact structure, ideal expressionof utilization, increased performances, reduced consumption amd the most effectiveapproach to production costs.
Not to be confused with the Chico Golf "the mark1 Golf still in production in South Africa, this Chico was VWs first attempt at a small city car" a sub Polo (a four seater car a foot shorter than the Polo). The idea was never realised, but was the first of many sub Polo designs that were shelved, until the 1990s when VW’s acquisition of SEAT gave it the tiny Arosa "the basis for the modern Lupo."
О создании миниатюрного городского автомобильчика в компании Volkswagen задумались почти сорок лет назад, когда Golf и Polo первых поколений еще только готовились к производству. Прототип Volkswagen Chicco появился в 1975 году: переднеприводная трехдверка длиной 3,3 м была на 212 мм короче серийного Polo. Аскетичный салон вмещал четырех седоков, причем задних сидений фактически не было — пассажиры располагались на покрытом ворсовым настилом бензобаке, к которому крепились малюсенькие спинки. Под капотом был экспериментальный 900-кубовый трехцилиндровый мотор мощностью 40 л.с., который разгонял 650-килограммовую машинку до 130 км/ч. Но в серию Chicco не пошел — с ролью компактного недорогого автомобиля тогда неплохо справлялся Polo.
Quelle: Mario Buonocunto Concept Cars Page; www.ltv-vwc.org.uk; Игорь ВЛАДИМИРСКИЙ «Долгий путь вверх» - Газета АВТОРЕВЮ 2011, №21
|
|
|