| |
Deutsch

1971 DeTomaso Deauville (Ghia)

DeTomaso Deauville Prototype (Ghia), 1970
DeTomaso Deauville Prototype (Ghia), 1970
DeTomaso Deauville (Ghia) - Sales Brochure, 1971
DeTomaso Deauville (Ghia) - Sales Brochure, 1971
DeTomaso Deauville (Ghia) - Sales Brochure, 1971
DeTomaso Deauville (Ghia) - Sales Brochure, 1971
DeTomaso Deauville (Ghia) - Sales Brochure, 1971
DeTomaso Deauville (Ghia) - Sales Brochure, 1971
DeTomaso Deauville (Ghia), 1971
DeTomaso Deauville (Ghia), 1971
DeTomaso Deauville (Ghia), 1971
DeTomaso Deauville (Ghia), 1971
DeTomaso Deauville (Ghia), 1971
DeTomaso Deauville (Ghia), 1971
DeTomaso Deauville (Ghia) - Sales Brochure, 1979
DeTomaso Deauville (Ghia) - Sales Brochure, 1979
DeTomaso Deauville Series 2, 1978-85
DeTomaso Deauville Series 2, 1978-85
Bewertung:  13    -0    +13
De Tomaso Deauville (Ghia) 1971-1985
By the time the DeTomaso Pantera was introduced in 1971, DeTomaso Automobili was already taking steps to flesh out its model line. The design house "Ghia" was selected to design and provide body construction for two new cars, the Deauville 4-door sedan and the Longchamp 2-door coupe.

Tom Tjaarda was chosen as the lead stylist for both. The Deauville was designed to deliver high-performance luxury transportation for four. Tjaarda developed a flowing-yet-muscular design, handsome from any angle, and retained the inverted trapezoidal grill concept first seen on the Mangusta.

The chassis, a full monocoque unit, employed fully independent suspension, the rear system featuring inboard disc brakes and dual coil-over shock absorber units.

Twin fuel tanks and twin fuel pumps were fitted, with a dash-mounted switch and gauge so the driver could select which tank was being employed. The first Deauvilles were built in 1972. For power the Deauville relied on the same 5.7 litre (351 cu. in.) Ford Cleveland V-8 as employed by the Pantera, rated at 300 horsepower (DIN) and mounted in front for this application.

Backing the engine was a Ford 3-speed automatic transmission; no manual transmission was offered. The Deauville is noted not only for its on-road performance, but its interior comfort.

The comfortable yet supportive seats could be had in a variety of leather and leather/cloth combinations, and the dash and door panels were wood trimmed. Full instrumentation, factory air-conditioning, power window lifts, power steering and a tilt steering wheel were all standard.

The centre console extended into the rear of the passenger compartment, providing heat and air to the rear occupants. Approximately 240 were constructed, making it the second-rarest production DeTomaso (next to the Vallelunga) and the only 4-door sedan built to date by the company.

www.uniquecarsandparts.com.au


Алехандро Де Томазо имел общительный характер и никогда не отказывался от хороших идей со стороны, используя их по своему усмотрению. Классическим примером тому стал седан Deauville, появившийся в 1971 г.

Модель Deauville, за исключением кузова, была типичным творением De Tomaso: полностью независимая подвеска на сдвоенных рычагах и 5,8-литровый двигатель V8. Внешне же автомобиль походил на Jaguar серии "XJ"

Де Томазо хотел создать собственную альтернативу "XJ6" под необычным названием, с лучшей репутацией и менее сложной ходовой частью. Поэтому он использовал тот же двигатель Ford V8, что и для модели Pantera, а также механическую коробку передач ZF или автоматическую Ford. Фирма Ghia создала жесткий каркас несущего кузова, подвеска спереди и сзади была независимой на сдвоенных треугольных рычагах.

Это был скоростной и элегантный автомобиль с отличной управляемостью, который не продавали в больших количествах. Де Томазо никогда не организовывал постоянной дилерской сети вне США, а Deauville никогда не продавался в США. Подобно автомобилям компании Iso, с которыми машины De Tomaso конкурировали в начале 70-х гг., игнорирование Deauville рынка США дало о себе знать. По сравнению с Ferrari или Lamborghini машина, как источник прибыли, не удалась. Максимальный объем производства составил 46 штук в 1972 г., к концу 70-х гг. было построено всего 208 автомобилей.

Тем не менее, Deauville собирали до 1988 г. К этому времени мощность двигателя снизили до 270 л.с., было продано 350 автомобилей. Если бы Longchamp не был создан на укороченном шасси Deauville, a Maserati Kyalami не стала бы в свою очередь развитием Longchamp, история Deauville закончилась бы намного раньше. Еще одной неожиданностью стало создание модели Quattroporte III на основе Kyalami. Этот 4-дверный седан на платформе Deauville имел всего лишь на 2,5 см меньшую колесную базу и ту же подвеску.

cars.4sole.ru - Энциклопедия классических автомобилей
Designschmiede: Ghia
1933 Fiat 508S Balilla Spider (Ghia), 1947 Alfa Romeo 6C 2500 Sport Cabriolet (Ghia), 1949 Alfa Romeo 6C 2500 SS Coupe (Ghia), 1950 Alfa Romeo 6C 2500 SS Supergioiello (Ghia), 1950 Ferrari 195 Inter (Ghia), 1951 Chrysler K-310 (Ghia), 1951 Plymouth XX-500 (Ghia), 1951 Talbot-Lago T.26 Record Coupe (Ghia), 1952 Chrysler C-200 (Ghia), 1952 Chrysler Special (Ghia), 1953 Abarth Fiat 1100 (Ghia), 1953 Alfa Romeo 1900 Sprint Supergioiello (Ghia), 1953 Alfa Romeo 1900 Supersonic Conrero (Ghia), 1953 Cadillac Coupe (Ghia), 1953 Chrysler D’Elegance (Ghia), 1953 Chrysler GS-1 Special (Ghia), 1953 Chrysler Thomas Special (Ghia), 1953 Cisitalia 505 DF (Ghia), 1953 Dodge Firearrow I (Ghia), 1953 Fiat 8V Boano Coupe (Ghia), 1953 Fiat 8V Supersonic Coupe (Ghia), 1954 Alfa Romeo 1900 CS Speciale (Ghia), 1954 Alfa Romeo 1900 SS (Ghia), 1954 Alfa Romeo 2000 Abarth (Ghia), 1954 Chrysler ST Special (Ghia), 1954 DeSoto Adventurer I (Ghia), 1954 Dodge Firearrow II (Ghia), 1954 Dodge Firearrow III (Ghia), 1954 Dodge Firebomb - Firearrow IV (Ghia), 1954 Jaguar XK120 Supersonic (Ghia), 1954 Plymouth Explorer Special (Ghia), 1954 Simca Convertible Special (Ghia), 1955 Alfa Romeo 1900 Supergioiello (Ghia), 1955 Chrysler Falcon (Ghia), 1955 Chrysler Flight Sweep I (Ghia), 1955 Chrysler Flight Sweep II (Ghia), 1955 Chrysler ST Special (Ghia), 1955 Chrysler ST Special Convertible (Ghia), 1955 DeSoto Adventurer II (Ghia), 1955 Ferrari 375 MM Coupe Speciale (Ghia), 1955 Ghia Gilda I, 1955 Jaguar XK140 (Ghia), 1955 Lincoln Futura (Ghia), 1955 Volkswagen Karmann Ghia (Ghia), 1956 Aston Martin DB2/4 Mk II Supersonic (Ghia), 1956 Chrysler Dart (Ghia), 1956 Chrysler Norseman (Ghia), 1956 Chrysler Special K300 (Ghia), 1956 Dual-Ghia Convertible (Ghia), 1956 Ferrari 410 Superamerica (Ghia), 1956 Mercedes-Benz 300 Berlina/Convertible (Ghia), 1956 Packard Predictor (Ghia), 1956 Plymouth Plainsman (Ghia), 1957 Chrysler 375 Coupe (Ghia), 1957 Chrysler Diablo (Ghia), 1957 Dual-Ghia Sport Coupe (Ghia), 1957 Fiat 1100 TV Coupe (Ghia), 1957 Fiat Jolly (Ghia), 1958 Dual-Ghia 400 (Ghia), 1958 Simca Special (Ghia), 1959 Ghia Selene, 1960 Chrysler Valiant (Ghia), 1960 Ghia Dragster IXG, 1960 Plymouth XNR (Ghia), 1961 Chrysler TurboFlite (Ghia), 1961 Dodge Flite-Wing (Ghia), 1961 Dual-Ghia L 6.4 (Ghia), 1961 Ghia Cart, 1961 Maserati 5000 GT (Ghia), 1961 Plymouth Asimmetrica (Ghia), 1961 Volvo P1800 (Ghia), 1962 Fiat 500 Ziba (Ghia), 1962 Ghia Selene II, 1962 Plymouth Valiant St. Regis (Ghia), 1963 Chrysler Turbine Car (Ghia), 1963 Ghia G230S, 1964 Chrysler V280 (Ghia), 1964 Ghia 1500 GT, 1964 Renault R8 Coupe (Ghia), 1965 Bugatti Type-101C (Ghia), 1965 DeTomaso Competizione 2000 (Ghia), 1965 DeTomaso Vallelunga (Ghia), 1966 DeTomaso Mangusta (Ghia), 1966 DeTomaso Mangusta Spyder (Ghia), 1966 DeTomaso Pampero (Ghia), 1966 Duesenberg Model D (Ghia), 1966 Fiat 850 Vanessa (Ghia), 1966 Ghia 450/SS, 1966 Isuzu 117 Sport (Ghia), 1966 Maserati Ghibli (Ghia), 1967 DeTomaso Rowan (Ghia), 1967 Iso S4 Fidia (Ghia), 1967 Oldsmobile Thor (Ghia), 1968 Ghia Serenissima, 1968 Maserati Ghibli Spider (Ghia), 1968 Maserati Simun (Ghia), 1969 DeTomaso Mustela (Ghia), 1969 Isuzu Bellett MX1600 (Ghia), 1969 Lancia Fulvia 1600 Competizione (Ghia), 1969 Lancia Marica (Ghia), 1970 DeTomaso Pantera (Ghia), 1970 Ghia City Car, 1971 DeTomaso 1600 Spider (Ghia), 1971 DeTomaso Deauville (Ghia), 1971 DeTomaso Zonda (Ghia), 1971 Ford GT-70 (Ghia), 1972 DeTomaso Longchamp (Ghia), 1973 DeTomaso Pantera II/Montella (Ghia), 1973 Ford Mustela II (Ghia), 1973 Lincoln Mark I (Ghia), 1974 Ford Coins (Ghia), 1975 Ford Flashback (Ghia), 1975 Ford Urban Car (Manx) (Ghia), 1976 Ford Corrida (Ghia), 1976 Ford Prima (Ghia), 1977 Ford Megastar (Ghia), 1978 Ford Fiesta Tuareg (Ghia), 1978 Ford Lucano (Ghia), 1978 Ford Megastar II (Ghia), 1978 Ford Microsport (Ghia), 1978 Ford Mustang III (Ghia), 1978 Ghia Action, 1978 Mercury XM (Ghia), 1979 Ford GTK (Ghia), 1979 Ford Navarre (Ghia), 1979 Ford Probe I (Ghia), 1980 Ford Granada Altair (Ghia), 1980 Ford Mustang RSX (Ghia), 1980 Ford Pockar (Ghia), 1981 AC ME3000 (Ghia), 1981 Ford Aerovan (Ghia), 1981 Ford Avant Garde (Ghia), 1981 Ford Cockpit (Ghia), 1981 Ford EXP-II (Ghia), 1981 Ford Shuttler (Ghia), 1981 Ford Super Gnat (Ghia), 1982 Ford Brezza (Ghia), 1982 Ford Quicksilver (Ghia), 1982 Ford Topaz (Ghia), 1982 Ghia Mini Max, 1983 Ford Barchetta (Ghia), 1983 Ford Trio (Ghia), 1984 Ford APV (Ghia), 1984 Ford Vignale Mustang (Ghia), 1984 Ford Vignale TSX-4 (Ghia), 1985 Ford Probe V (Ghia), 1985 Ford Urby (Ghia), 1986 Ford Vignale TSX-6 (Ghia), 1987 Ford HFX Aerostar (Ghia), 1987 Lincoln by Vignale (Ghia), 1989 Ford Saguaro (Ghia), 1989 Ford Via (Ghia), 1990 Ford Fiesta Bebop (Ghia), 1990 Ford Zag (Ghia), 1990 Ford Zig (Ghia), 1991 Ford Connecta (Ghia), 1992 Ford Focus (Ghia), 1993 Aston Martin Lagonda Vignale (Ghia), 1994 Ford Arioso (Ghia), 1996 Ford Alpe (Ghia), 1996 Ford Lynx (Ghia), 1996 Ford Saetta (Ghia), 1996 Ford Vivace (Ghia), 1996 Lincoln Sentinel (Ghia), 1998 Ford Touring Ka (Ghia), 2000 Ford Street Ka (Ghia), 2001 Ford Forty-Nine (Ghia)
Kommentare
Mark Athon
Mittwoch, 22. Oktober 2014
As a fractional owner of a Deauville, all I can say is its "different".
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren