|
1971 Alfa Romeo Caimano (ItalDesign)
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971 - Interior
Alfa Romeo Alfasud Caimano (ItalDesign), 1971 - Interior
Alfa Romeo Caimano (ItalDesign), 1971 - Design Sketch by Giugiaro
Bilder: ItalDesign
Alfasud Caimano, 1971
Design: Giorgio Girgiaro himself (father of Fabrizio)
Prototype based on Alfasud mechanics and platform, with only one limitation imposed by Alfa Romeo: it is a dream car with no chance of future production.
After the boundary imposed from Alfasud project, Caimano represents the chance to free creativity.
It is based on Alfasud platform, produced in 1971; only the wheelbase is lightly shorted and the inclined pillar allows an extended driving position so to set up a more incisive bodywork.
The entry of the car is the dome that includes roof, doors and front hoods, hinged at the cowl height. Since this car has no real doors, on the sides, two little windows have been created to allow normal operations like pay toll, and they increase internal ventilation at low speed. The back roll-bar is also a spoiler that can be regulated in four different positions through specific controls placed inside the car.
Interiors are dominated by small basin seats and by a cylindrical dashboard: visualizations is permitted by the rotation of two graded cylinders, that, rotating, aim the horizontal reference line. Actually it's the right opposite of what normally happens, where the scale is fixed and the pointer moves.
The Caimano has a 1300 cc engine and 86 hp.
www.italdesign.it
The Alfasud Caimano was designed by Giugiaro of ItalDesign and first shown at the Turin Motor Show in 1971. The car featured a front mounted 1186 cc Boxer engine with 63 bhp.The interior was accessed via a windscreen-door that lifted up. The car is exhibited at the Museo Storico Alfa Romeo near Milan.
Passagen.se
Данный концепт – пример того, когда дизайнеры «передизайнили». Практически треугольный силуэт, фонарь кабины, как на самолетах, пугающие своим видом колеса, украшенные четырьмя выпуклыми параллелепипедами и чудовищные по форме задние стойки – это Alfa Romeo Caimano.
Поскольку водитель и пассажир были накрыты огромным плексигласовым куполом, кондиционер отсутствовал, а форточки в дверях были чуть больше молекулы, то ощущения внутри были как в теплице на колесах. Зато имелся активный задний спойлер.
Несмотря на дерзкую внешность, машина не могла похвастаться технической начинкой, ведь в ее основе лежал компактный хэтчбек Alfasud: спереди под капотом располагался оппозитный двигатель объемом 1,2 литра мощностью всего 63 лошадиные силы.
Кстати, этот переусердствовавший дизайнер – маэстро Джорджетто Джуджаро собственной персоной.
Влад Клепач - motor.ru
Designschmiede:
ItalDesign
|
|
|