|
1970 American Motors AMX/3 (Vignale)
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3 (Vignale), 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3 (Vignale), 1970
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3 (Vignale), 1970
American Motors AMX/3, 1970 - Richard Teague and Giotto Bizzarini
American Motors AMX/3, 1970 - Interior
American Motors AMX/3, 1970 - Engine
American Motors AMX/3, 1970 - Driver: Mark Donohue
American Motors AMX/3, 1970 - Driver: Mark Donohue
American Motors AMX/3, 1970 - Driver: Mark Donohue
American Motors AMX/3, 1970 - Driver: Mark Donohue
American Motors AMX/3, 1970 - Driver: Mark Donohue
American Motors AMX/3, 1970
American Motors AMX/3, 1970
Bilder: Vintage Web; aldenjewell's photostream
An exotic, mid-engined successor to the AMX, known as the AMX/3, came fairly close to regular production in 1970. Seven prototypes were made, styled and engineered by AMC using the 390 cid AMC V-8, with bodies hand-built in Turin, Italy.
www.amxfiles.com
In 1970 American Motors made an splash with this all new mid-engined Dick Teague designed supercar. The car was derived from the front-engined AMX coupe, which was AMC’s mainstream sports car. To design the suspension and drivetrain, AMC hired Italian master designer Giotto Bizzarrini. Bizzarrini’s experience with his own mid-engined P538 made him one of the very few engineers with hands-on knowledge designing mid-engined supercars. Combining left over bits and some new AMC parts, Bizzarrini compiled a fully independent suspension. The chassis was a semi-monocoque backbone type, which, with the body welded on, proved to be very stiff. AMC added a 390 ci V8 engine, which was directly derived from the AMX coupe.
In mid-1970, THIS AMX/3 was first unveiled to the Roman press. The reception was enthusiastic. In fact, AMC ordered 24 more prototypes for testing purposes. Unfortunately, financial problems at AMC, along with stricter safety and emissions requirements, 86ed the project. In total, six examples of the AMX supercar were constructed.
www.jaylenosgarage.com
AMC AMX/3 разрабатывали на закате эры маслкаров. Прототип дебютировал на Чикагском автосалоне в 1970 году. Модель признали лучшим инженерным творением автомобильной корпорации American Motors за всю историю. В связи с этим маслкару пророчили большое будущее. Инженеры планировали выпускать по 5 000 автомобилей в год. Однако из-за финансовых трудностей проект пришлось закрыть в начале 70-х годов.
Американские инженеры совместно со специалистами BMW и Bizzarrini успели поработать над девятью AMC AMX 3. До наших дней сохранилось всего пять машин, две из которых так и остались незаконченными. В основе проекта лежал предыдущий американский проект AMX/2. Инженеры сделали стальной кузов нового автомобиля более плавным, сохранив при этом два воздухозаборника на капоте и открывающиеся фары. В тоже время заднее стекло стало цельным, а спойлер выдвигался автоматически.
В движение AMC AMX/3 приводил 6,4-литровый V8 мощностью 340 лошадиных сил (583 Нм). В паре с агрегатом работала четырехступенчатая механическая трансмиссия. До «сотни» 1300-килограммовый маслкар разгонялся с 5,5 секунды.
motor.ru
|
|
|