| |
Deutsch

1969 Volkswagen EA276 Golf Concept

Volkswagen EA276 Golf  Concept, 1969
Volkswagen EA276 Golf Concept, 1969
Volkswagen EA276 Golf  Concept, 1969
Volkswagen EA276 Golf Concept, 1969
Bilder: www.volkswagen-automuseum.de; Volkswagen AG.
Bewertung:  5    -27    +32
The EA276 - good job they went with the Golf instead
From 1969, with the idea of a front wheel drive, front-engined philosophy well in place, Volkswagen made its first steps, ironically with an aircooled prototype. Somewhat boxy in appearance, the EA276 was a hatchback design with a front mounted aircooled engine as the powerplant and MacPherson strut suspension. Again, it never made it into production in Germany, but was used as a test bed for the up and coming Beetle killer „ the Golf. The basic design was eventually shipped to Brazil and adapted into the VW Gol (not a spelling mistake). This was a hatchback between the Polo and Golf in size, which began life with a front mounted aircooled engine. Subsequently its appearance morphed so that it looked more like the Golf (though smaller) and was converted to use watercooled powerplants.


Фольксвагеновцы еще на заре пятидесятых приступили к работе над преемником массового «Жука» с заднемоторной компоновкой и «оппозитом» воздушного охлаждения. Процесс растянулся до анекдотических сроков и представлял собой бесконечный конвейер прототипов. Имя этим «пробным шарам» легион! Каждый отмечен цифрами и литерами EA (Entwicklungsauftrag или Development assignment, «задание на разработку»). Один из первых — EA41 — переосмысленный Beetle с дизайном Pininfarina. Следом вышел EA47 и более десяти его вариантов в течение следующих трех лет…

Финальные эксперименты отлично демонстрируют полет и вектор мысли. Например, EA266 разработки Porsche — среднемоторный (!) заднеприводный хэтчбек неуклюжей наружности. Идея занятная, но абсолютно не жизнеспособная. Кое-кто из зарубежных коллег считал ее безумием, способным прикончить Volkswagen. Реализация дорогая, эксплуатация дискомфортная из-за сильного нагрева салона и шума, а сервис и ремонт, очевидно, неудобные и сложные. Зато хоть какое-то разнообразие и креатив. А вот EA276 с точки зрения базовой конструкции гораздо ближе к первому Golf. Здесь и расположенный спереди двигатель, и передние ведущие колеса, и стойки Макферсон.
Quelle: www.ltv-vwc.org.uk; motor.ru
Andere Volkswagen
1937 Volkswagen Beetle (Kafer), 1955 Volkswagen Karmann Ghia (Ghia), 1957 Volkswagen Coupé (Ghia Aigle), 1969 Volkswagen EA276 Golf Concept, 1970 Volkswagen 1600 SS (Francis Lombardi), 1971 Volkswagen Karmann Cheetah (ItalDesign), 1975 Volkswagen Chicco, 1976 Volkswagen Turbo Polo (Colani), 1977 Volkswagen Prototype (Colani), 1981 Volkswagen Auto 2000, 1982 Volkswagen Student, 1986 Volkswagen Scooter, 1989 Volkswagen Futura, 1991 Volkswagen Vario I, 1991 Volkswagen Vario II, 1992 Volkswagen Chico, 1994 Volkswagen Concept One, 1995 Volkswagen Noah, 1997 Volkswagen CJ, 1997 Volkswagen W12 Syncro (ItalDesign), 1998 Volkswagen W12 Roadster (ItalDesign), 1999 Volkswagen Concept-D, 2000 Volkswagen AAC, 2000 Volkswagen Dune Concept, 2001 Volkswagen Microbus, 2001 Volkswagen W12 Coupe Nardo (ItalDesign), 2002 Volkswagen 1-Litre Concept, 2002 Volkswagen Magellan, 2002 Volkswagen Tarek Concept (ItalDesign), 2003 Volkswagen Concept R, 2004 Volkswagen Concept C, 2004 Volkswagen Concept T, 2005 Volkswagen Eco Racer, 2005 Volkswagen Ragster Concept, 2006 Volkswagen Concept A, 2006 Volkswagen GX3, 2006 Volkswagen Iroc, 2006 Volkswagen Neeza, 2006 Volkswagen Tiguan Concept, 2007 Volkswagen Golf GTI W12 650, 2007 Volkswagen Space Up!, 2007 Volkswagen space up! blue, 2007 Volkswagen up!, 2008 Volkswagen Caddy Topos Sail, 2008 Volkswagen Pickup Concept, 2009 Volkswagen Concept BlueSport, 2009 Volkswagen E-Up!, 2009 Volkswagen L1 Concept, 2009 Volkswagen Up! Lite, 2010 Volkswagen Berlin Taxi, 2010 Volkswagen Milano Taxi, 2010 Volkswagen New Compact Coupe , 2011 Volkswagen Buggy Up!, 2011 Volkswagen Bulli, 2011 Volkswagen Cross Coupe, 2011 Volkswagen Cross Up!, 2011 Volkswagen e-Up!, 2011 Volkswagen Formula XL1, 2011 Volkswagen GT Up!, 2011 Volkswagen Gо! (ItalDesign), 2011 Volkswagen Nils, 2011 Volkswagen Race Touareg 3 Qatar, 2011 Volkswagen Tex (ItalDesign), 2011 Volkswagen Up! Azzurra Sailing Team (ItalDesign), 2012 Volkswagen E-Bugster, 2012 Volkswagen Taigun, 2013 Volkswagen Amarok Power-Pickup, 2013 Volkswagen CrossBlue, 2013 Volkswagen CrossBlue Coupe, 2013 Volkswagen Design Vision GTI, 2014 Volkswagen Beetle Dune, 2014 Volkswagen New Midsize Coupe, 2014 Volkswagen Taigun, 2014 Volkswagen T-Roc, 2014 Volkswagen XL Sport, 2015 Volkswagen C Coupe GTE, 2015 Volkswagen Cross Coupe GTE, 2015 Volkswagen Golf GTE Sport, 2015 Volkswagen Sport Coupe Concept GTE, 2015 Volkswagen Tiguan GTE, 2016 Volkswagen Budd-e, 2016 Volkswagen I.D., 2016 Volkswagen T-Cross Breeze, 2016 Volkswagen Tiguan GTE Active, 2016 Volkswagen T-Prime Concept GTE, 2017 Volkswagen I.D. Buzz, 2017 Volkswagen I.D. Crozz, 2017 Volkswagen I.D. CROZZ II, 2017 Volkswagen Sedric, 2018 Volkswagen Atlas Cross Sport, 2018 Volkswagen Atlas Tanoak, 2018 Volkswagen I.D. Buzz Cargo, 2018 Volkswagen I.D. Vizzion Concept, 2018 Volkswagen Sedric School Bus, 2018 Volkswagen Tarok, 2019 Volkswagen ID. Buggy, 2019 Volkswagen ID. Roomzz, 2019 Volkswagen ID. Space Vizzion, 2021 Volkswagen ID.LIFE, 2022 Volkswagen GEN.TRAVEL, 2022 Volkswagen ID. Aero, 2023 Volkswagen ID. 2all, 2023 Volkswagen ID. GTI, 2024 Volkswagen ID. Code
Kommentare
Fabricio
Freitag, 10. Mai 2013
Ok, there are mechanical aspects in common between this concept car and the Brazilian Gol. But the style are totally different! The Gol was inspired by the first Scirocco. See the first Gol (1980) here: http://bestcars.uol.com.br/carros/vw/antigos/gol-1980-1.jpg
Diskutieren
Autor
E-mail
Kommentieren