|
1967 Ford Mach 2
Autolite ad featuring 1967 Ford Mach 2 - Popular Science, October'68
Ford Mach 2, 1967 – Clay mockup
Bilder: Ford; www.chicagoautoshow.com
The Mach 2 Concept
The Ford Mach 2 experimental, two-passenger sports car boasts a
midship-mounted engine and a variety of features developed in high-speed endurance
racing by the Ford GT prototypes. Radiator air is ducted at the nose of the
vehicle and exhausted through an opening in the front deck. Headlights are
concealed by sliding doors while the luggage compartment is located behind the
air exhaust duct. The wheels have magnesium spiders, steel rims and chrome-plated
lug nuts. The interior of the Mach 2 features seats that are an integral part of
the car's structure and adjustable foot pedals.
From the News Bureau
FORD DIVISION of Ford Motor Company
FEBRUARY 24, 1967
This show-stand stunner was an attempt by the Special Vehicles Group, led by design boss Gene Bordinat, to re-mix the Mustang pieces into something to follow on the heels of the Shelby Cobra. The V8 is in the middle, Fiero-style. From the wedgy nose to the familiar Mustang tail, the Mach 2 concept is low and slinky in the best late 1960s style, but it never made it. Console yourself with this: It probably would have been an evil-handling little firebox, and the Seventies would have killed its cool. Nope, we still wish it had been built.
www.roadandtrack.com
Strongly influenced by GT styling, the Ford Mach 2 concept car featured a midship 289 cubic inch V-8, raised carburetor intake ports on the rear deck, engine exhausts through the chopped-off rear grille, doors that opened into the roof, a rear canted radiator exhaust grille depressed in the hood surface, and cargo space for two suitcases behind the air exhaust. It was designed with a semi-monocoque steel and fiberglass body, and weighed only 2650 pounds in street form. There was ducted ventilation to the heater and air conditioner, fixed and flush mounted side windows. The rear suspension was trailing link in combination with two lateral control arms.
www.chicagoautoshow.com
С окончанием эры Ford Thunderbird, компания пыталась вернуться на рынок двухместных авто несколько раз. Первым был концепт Mustang I в 1962 году, но он оказался слишком необычным и имел ограниченный спрос для того, чтобы пойти в серию. К 1967 году прототип Mustang I стал историей и чтобы показать публике, что про двухместные версии в компании не забыли, родился Mach 2.
Mach 2 представлен на выставке в Чикаго в 1967 году. Стиль разрабатывал главный дизайнер Ford БОРДИНА Джин-младший (Gene Bordinat). В основе концепта лежала доработанная платформа Мустанга. Использовали стандартные бамперы, переднюю подвеску, передние и задние тормоза и даже двигатель 289 High Performance.
Mach 2 собирала группа инженеров из Special Vehicles по руководством Роя Линна. Эти же парни работали над первым Mustang и GT-40 вместе с Каром Крафтом. Может показаться, что это просто шоукар, но на самом деле, это инженерный прототип, в котором видели возможного преемника Shelby Cobra.
Хотя Mach 2 мог стать перспективной моделью в нише мощных двухместных автомобилей, дальше концепта дело не пошло.
fordmustangclub.ru
|
|
|