|
1955 Mercedes-Benz 300 SLR ‘Uhlenhaut Coupe’
Mercedes-Benz 300 SLR ‘Uhlenhaut Coupe’, 1955
Mercedes-Benz 300 SLR ‘Uhlenhaut Coupe’, 1955
Mercedes-Benz 300 SLR ‘Uhlenhaut Coupe’, 1955
Mercedes-Benz 300 SLR ‘Uhlenhaut Coupe’, 1955
Mercedes-Benz 300 SLR ‘Uhlenhaut Coupe’, 1955
Mercedes-Benz 300 SLR ‘Uhlenhaut Coupe’, 1955
Mercedes-Benz 300 SLR ‘Uhlenhaut Coupe’, 1955
Mercedes-Benz 300 SLR ‘Uhlenhaut Coupe’, 1955
Mercedes-Benz 300 SLR ‘Uhlenhaut Coupe’, 1955
Mercedes-Benz 300 SLR ‘Uhlenhaut Coupe’, 1955
Mercedes-Benz 300 SLR ‘Uhlenhaut Coupe’, 1955
Mercedes-Benz 300 SLR ‘Uhlenhaut Coupe’, 1955 – Interior
Bilder: Mercedes-Benz; RM Sotherby’s
$143 Million Mercedes 300 SLR ‘Uhlenhaut Coupe’ Becomes Most Valuable Car Ever Shattering Ferrari Record
Based on the W 196 R Grand Prix car, which won several world championships at the hands of Juan Manuel Fangio, the 300 SLR was designed by Rudolf Uhlenhaut and carries his name. Power is provided by a 3.0-liter straight-eight engine producing 302 horsepower, which was good enough to rocket the machine from 0-60mph in just 6.9sec, onto a top speed of 176.47mph, as tested by Autocar in 1956.
Seven SLR examples were built but only two featured enclosed cockpits for endurance racing use, however, the vehicle was never actually raced but was instead used for practice and as Uhlenhaut’s personal transportation to events.
The two examples were nicknamed Red and Blue for their interior color. This one is “Red”, and features just 6,045km on the odometer. Mercedes-Benz has kept both vehicles in its collection since new, with this sale marking the first time one was available to purchase.
Mercedes-Benz подтвердил продажу спорткара 300 SLR Uhlenhaut Coupé, который стал самым дорогим автомобилем мира.
Купе было разработано Daimler-Benz в 1956 году. Машина создавалась для автоспорта, но в гонках ни один экземпляр в итоге не поучаствовал. Один из них забрал себе глава испытательного отдела марки Рудольф Уленхаут, в честь которого модель и получила приставку Uhlenhaut.
Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé ушел с молотка пятого мая на аукционе RM Sotheby's, на который допустили только избранных клиентов. Купе было частью коллекции музея Mercedes-Benz Classic, в которую входит более 1100 редких автомобилей. Некоторые из них родом из 19 века.
Кто именно стал владельцем самого дорого автомобиля в мире, неизвестно. Однако в Mercedes-Benz отмечают, что он собирается «в особых случаях» выставлять купе на публику. Второй экземпляр 300 SLR Uhlenhaut при этом продолжит экспонироваться в музее Mercedes-Benz в Штутгарте.
Quelle: motor.ru
|
|
|