|
1955 Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone)
Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955
Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955 - Photo: Ken Brown
Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955 - Photo: Ken Brown
Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955
Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955
Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955
Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955
Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955
Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955
Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955
Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955
Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955
Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955
Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955
Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone), 1955
Alfa Romeo B.A.T. 9 (Bertone) - Road & Track Cover, December 1958
Bilder: Carrozzeria Bertone s.p.a.; apertureaccess.com
Концепткар В.А.Т.9 (Berlina Aerodinamica Tecnica) на шасси Alfa Romeo.
In 1955 Bertone turned in the final design for the B.A.T. project, a series of prototypes which represented the peak of styling creativity at the time.
The B.A.T. 9 did away with the marked wing lines of the previous models in favour of a cleaner, more sober line. The tail fins, which in the other two models, 5 and 7, had a real wing-like look, were sized down into two small metal plates. Bertone transformed the highly creative styling of the two previous B.A.T. models into design credibility, abandoning the extremes of the other designs. The more rational, less artistic design of this prototype, however, does nothing to diminish Bertone’s creative contribution to the Italian school of bodywork design.
В 1955 Bertone строит заключительный автомобиль серии B.A.T., серии опытных образцов, представляющих высшие достижения автомобильного дизайна 50-х.
В автомобиле Alfa Romeo Bertone B. A.T. 9 Скальоне создал более чистую линию крыльев и покончил с изогнутыми килями предыдущих моделей. Более рациональный проект последнего автомобиля B.A.T. создавался с оглядкой на технологические требования серийного производства и, тем не менее, является самым привлекательным автомобилем этой серии, увеличивая огромный вклад Bertone в итальянскую школу кузовного дизайна.
Quelle: www.bertone.it
|
|
|