|
1934 Mercedes-Benz 500K
Mercedes-Benz 500K Roadster, 1934
Mercedes-Benz 500K Roadster, 1934
Mercedes-Benz 500K Sports Sedan, 1935
Mercedes-Benz 500K Sports Sedan, 1935
Mercedes-Benz 500K Spezial Roadster, 1935
Mercedes-Benz 500K Spezial Roadster, 1935
Mercedes-Benz 500K Spezial Roadster, 1935
Mercedes-Benz 500K Spezial Roadster, 1935
Mercedes-Benz 500K Spezial Roadster, 1935
Mercedes-Benz 500K Spezial Roadster, 1935
Mercedes-Benz 500K Spezial Roadster, 1935
Mercedes-Benz 500K Spezial Roadster, 1936
Mercedes-Benz 500K Spezial Roadster, 1936
Mercedes-Benz 500K Spezial Roadster, 1936
Mercedes-Benz 500K Spezial Roadster, 1936
Mercedes-Benz 500K Roadster - Photo: René Staud
Mercedes-Benz 500K Streamline Roadster by Erdmann and Rossi, 1936 - Photo: René Staud
Bilder: Mercedes-Benz; www.renestaud.com
#89 - The 100 most beautiful cars (The Daily Telegraph)
1934-1936 Mercedes-Benz 500K (W29)
Introduced as the successor to the S Series, a much raced car which debuted in 1927, the Mercedes-Benz 500K Cabriolet C is a highly sophisticated touring car with a supercharged in-line, eight-cylinder OHV engine and a fully independent suspension system.
It has an outstanding balance of design and performance. Some 300 of this model were manufactured between 1934 and 1936. In those days, it was common practice to have a renowned coachbuilder design the body of a luxury car.
However, in this case, Mercedes-Benz did the coachwork at its Sindelfingen Plant.
На заре свой истории автомобильный дизайн навевал скуку. После изобретения первого автомобиля, в начале ХХ века, конструкторы никак не могли уйти от стандартных кузовов с большими крыльями и массивной хромированной решеткой радиатора. Спортивные машины того времени и вовсе напоминали сосиску на колесах, и, таким образом, глаз эстета тоже не радовали. Первые яркие звезды на небосклоне автодизайна стали зажигаться в 30-е годы. Одна из них – Mercedes Benz 500K с 5-литровым 8-цилиндровым мотором. Общий тираж – 342 экземляра, в том числе всего лишь 33 кабриолета.
Quelle: TOYOTA AUTOMOBILE MUSEUM; "Верх красоты" (Евгений Бутт), Журнал "Мотор" 4-2007
|
|
|