|
1934 Maserati 1100 Tipo 4CS
Maserati 1100 Tipo 4CS, 1934
Maserati 1100 Tipo 4CS, 1935
Bilder: Zagato
Maserati Tipo 4CS 1100 Spider (Zagato), 1933
In the early 1930s, of all the great sports cars with eight-cylinder engines, Maserati was studying a smaller model to also compete in the lower categories but, above all, to aspire to a prestigious class victory in the Mille Miglia.
The new Maserati 4CTR (4-cylinder “Testa Riportata”), 4CM (4-cylinder, single-seater) and 4CS (4-cylinder sport) were mounting small, twin-cam engines with variable power from 90 to 115 hp. Appearing for the first time in prototype form at the Mille Miglia in ’31, this model went on to win its class the following year. During its production history, the first chassis to receive a Zagato body was n.1517, and was assembled in 1933.
The tiny 1,100 cc motor with the now famous, lightweight Zagato body took part in various competitions, among them the 1936 Mille Miglia, where it finished tenth overall.
В начале 30-х годов — золотую эру великих спортивных автомобилей с 8-цилиндровыми моторами, Maserati разрабатывала компактную модель, способную претендовать на победу в классе в знаменитой гонке Mille Miglia.
Новые Maserati 4CTR (4-цилиндровый "Testa Riportata"), 4CM (4-цилиндровый, одноместный) и 4CS (4-цилиндровый, спортивный), оснащались небольшими четырёхцилиндровыми моторами мощностью от 90 до 115 л.с. Впервые маленький Maserati участвовал в Mille Miglia в 1931 году в качестве прототипа, в следующем году модель одержала победу в своём классе. Первое шасси, получившее кузов Zagato, носило номер 1517 и было выпущено в 1933 году.
Младший Maserati с 1,1-литровым моторчиком и лёгким кузовом Zagato участвовал в разных соревнованиях, в том числе в Mille Miglia 1936 года, где модель заняла 10 место в общем зачёте.
Quelle: Zagato
|
|
|