|
1996 Opel Slalom (Bertone)
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996
Opel Slalom (Bertone), 1996 - Interior Design Sketch
Opel Slalom (Bertone), 1996 - Interior
Иллюстрации: Carrozzeria Bertone s.p.a.; www.lov2xlr8.no; leroux.andre.free.fr
The Slalom represents a Bertone research addressed at a user of high social-cultural level. A free and independent spirit. The desire for change. Passion for sports. An enthusiast of travel and dynamic use of leisure time.
The Slalom is a car to be lived on the road or amid nature. Something different from merely "being transported". From the point of view of design, Slalom is an audacious treatment of volumes.Lines that intersect almost in a "Slalom" between full and transparent surfaces which outline forms and functions (headlamps, spoiler, etc.)
www.concorsodeleganzavilladeste.com
At the 1996 Geneva Motor Show, Bertone presented the Opel Slalom. Like the Enduro, presented the same year at the Turin Motor Show, the Slalom challenges the traditional ideas of functional car and coupé.
Constructed on Opel mechanics, the Slalom is a sporty, high performance, extremely versatile saloon. With four-wheel drive developed by the German manufacturer, it is an original interpretation of the idea of the sports car, in line with the changing times and tastes of the public.
The Slalom fits in between the modern coupé, the station wagon and the people-carrier. The exterior design presents a bold use of proportions, intersecting beltline, rear lights, greenhouse and glazed surfaces, and creating a kind of slalom effect between panels and glazing. The design is accentuated by elements which emphasise the lines like a brushstroke. On the frontal view the intersections rework the traditional Opel radiator grille and create the large headlamps which run along the bonnet and provide lateral illumination.
The interiors take up the design ideas of the exterior, and are comfortable and welcoming: in grey leather with lively orange inserts. But the most original feature is the organisation of the space: thanks to the system for moving and fixing the back seats, the baggage compartment has a superb extension, breaking away from the set layout of the 2+2 coupé. The engine is a four-cylinder 2000 cc. with four valves per cylinder.
www.bertone.it
Opel Slalom был представлен в 1996 году на автосалоне в Женеве. Основной идеей машины было повышение практичности традиционных купе посредством применения нетрадиционной формы кузова. Slalom скорее на поминает хэтчбек или универсал, чем купе, однако из-за этого он не выглядит неуклюжим, а наоборот, очень даже динамичным и напоминает машины с кузовом спорт-истейт 60-х и 70-х годов двадцатого века. Очень большая площадь остекления (даже крыша почти полностью стеклянная!) визуально уменьшает габариты машины. Больше всего обращают на себя внимание огромные передние фонари, прикрытые прозрачным колпаком и цвет машины, который называется Veuve Cliquot (так называется любимое шампанское Нуччо Бертоне).
В отделке салона применены бежевая кожа с оранжевыми вставками. Несмотря на кузов купе, есть даже возможность трансформации салона: можно сдвигать задние сиденья для увеличения объема багажника.
В основе Слалома лежит база от Calibra 4x4. Это значит - 2-литровый четырехцилиндровый движок (136 л.с. при 5600 об/мин, 188 Нм при 4000 об/мин) и полный привод.
opelgarage.narod.ru
Разработки студии
Bertone
Смотрите статьи об этом автомобиле:
|
|
|