2011 Sbarro Evoluzione

Sbarro Evoluzione, 2011
Sbarro Evoluzione, 2011
Sbarro Evoluzione, 2011
Sbarro Evoluzione, 2011
Sbarro Evoluzione, Speed'R and Supercharged
Sbarro Evoluzione, Speed'R and Supercharged
Sbarro Evoluzione, 2011
Sbarro Evoluzione, 2011
Sbarro Evoluzione, 2011
Sbarro Evoluzione, 2011
Sbarro Evoluzione, 2011
Sbarro Evoluzione, 2011
Sbarro Evoluzione, 2011
Sbarro Evoluzione, 2011
Sbarro Evoluzione, 2011
Sbarro Evoluzione, 2011
Sbarro Evoluzione, 2011
Sbarro Evoluzione, 2011
Sbarro Evoluzione, 2011
Sbarro Evoluzione, 2011
Иллюстрации: www.e-sbarro.fr; Klaus Backhaus' photostream; auto.de
Рейтинг:  5    -5    +10
ESPERA Sbarro
Swiss automobile builder Sbarro, in league with the Espera Sbarro design school, has brought a very interesting concept to the Geneva Motor Show this year: the Evoluzione. The prototype seen here is an eye-popping mix of various themes: it takes Lamborghini's recent efforts at making drivable razors, puts in a spoonful of motorcycle, and then adds McLaren F1-style seating.

Sbarro's Evoluzione took thirteen weeks to complete with twenty-five students working in teams on both the engineering and design sides of the project. Pierre Guenebaut, a teacher at the design school, explains, "Being present at the Geneva Motor Show is a reward for them. They will have the opportunity to explain their project to the public while investing in relationships and communication."

The delightfully naked rear end houses a 180 horsepower 1.8T sourced from Audi. In front of the engine are three staggered Recaros with the driver front and center, flanked by two "wingman" passenger seats.

Rolling on what appear to be 20-inch OZ's, this funky three-seater makes Lamborghini's Aventador look downright boring.


Концепт-кар Espera Sbarro Evoluzione — попытка построить четырехколесный автомобиль в стилистике мотоцикла. Создатели прототипа попытались органично смешать в одном флаконе Lamborghini, мотоциклы и McLaren F1: от итальянской марки достались элементы дизайна передней части: острые рубленые грани, сочленение многоугольников, жадные воздухозаборники в переднем бампере, задняя часть спорткара решена в мото-стиле – выведенные вверх выхлопные трубы, открытая подвеска, а от британского суперкара – трехместная посадочная формула (водитель посередине и чуть впереди, два пассажирских места по бокам).

Строго над задней осью размещен 1,8-литровый 180-сильный бензиновый турбо-мотор компании Audi. Он агрегатирован с 5-ступенчатой МКП. Снаряженная масса спорткара составляет 800 кг.

Интересно то, что в разработке и сборке спорткара принимало непосредственное участие 25 студентов местной Школы Дизайна, причем на создание концепта у молодежи ушло всего 13 недель!

При всей дизайнерской необычности и привлекательности, вряд ли стоит ожидать серийного производства Sbarro Evoluzione, как впрочем многих других концептов.
По материалам: Phil Alex - carscoop.blogspot.com
Разработки студии Sbarro
1973 Sbarro SV1, 1973 Sbarro Tiger, 1974 Sbarro Stash, 1978 Cadillac TAG Function Car (Sbarro), 1978 Sbarro Windhound, 1979 Sbarro Windhawk, 1982 Sbarro Super Twelve, 1983 Mercedes-Benz Shanin (Sbarro), 1984 Mercedes-Benz Biturbo (Sbarro), 1984 Sbarro Super Eight, 1984 Sbarro Windy, 1985 Sbarro Challenge, 1986 Citroen Aventure (Sbarro), 1986 Sbarro Challenge 2+2, 1987 Sbarro Challenge III, 1987 Sbarro Monster G, 1988 Sbarro Robur, 1989 Sbarro Orbital Wheel, 1989 Sbarro Osmos, 1990 Sbarro Chrono, 1991 Sbarro Helios, 1992 Sbarro Astro, 1993 Sbarro Isatis, 1993 Sbarro Urbi, 1994 Sbarro Oxalys, 1995 Sbarro Alcador, 1996 Alfa Romeo Issima (Sbarro), 1997 Lancia Ionos (Sbarro), 1997 Sbarro Be Twin, 1997 Sbarro Formule Rhin, 1998 Citroen Calao (Sbarro), 1998 Peugeot Crisalys (Sbarro), 1998 Renault Espider (Sbarro), 1999 Sbarro GT 1, 1999 Sbarro Millenium, 1999 Sbarro Sayta, 2000 Lada Roadster (Sbarro), 2000 Sbarro GT 12, 2000 Sbarro Scorpius (Bi-Мoto), 2002 Sbarro GT-HDI, 2003 Citroen Bourlingueur (Sbarro), 2003 Sbarro GTR, 2003 Sbarro Independent wheel drive, 2006 Alfa Romeo Diva (Sbarro), 2007 Citroen Cruise Crosser (Sbarro), 2007 Sbarro Assystem City Car, 2007 Sbarro Turbo S20 Barchetta, 2008 Sbarro Alcador II GTB, 2009 Sbarro Espera Gecko, 2009 Sbarro Espera Impact, 2009 Sbarro Orbital Hybrid, 2010 Sbarro Autobau, 2010 Sbarro Essenza, 2010 Sbarro Speed'R, 2011 Sbarro Evoluzione, 2011 Sbarro Supercharged 11, 2011 Sbarro Two For 100, 2012 Sbarro Eight, 2013 Sbarro ES-13 Fleche Rouge, 2013 Sbarro React'EV, 2014 Sbarro Grand Prix, 2014 Sbarro Sparta
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий