1955 Buick Wildcat III

Buick Wildcat III, 1955
Buick Wildcat III, 1955
Buick Wildcat III, 1955
Buick Wildcat III, 1955
Buick Wildcat III, 1955
Buick Wildcat III, 1955
Buick Wildcat III, 1955
Buick Wildcat III, 1955
Buick Wildcat III, 1955
Buick Wildcat III, 1955
Buick Wildcat III, 1955
Buick Wildcat III, 1955
Buick Wildcat III, 1955
Buick Wildcat III, 1955
Buick Wildcat III and Cadillac La Salle II Hardtop Sedan, 1955
Buick Wildcat III and Cadillac La Salle II Hardtop Sedan, 1955
Иллюстрации: General Motors Corp.
Рейтинг:  15    -6    +21
The 1955 Buick Wildcat III was a 4-passenger reinforced fiberglass concept car. The back of the car had two bomb-shaped rear bumpers. The front also had two bomb-shaped bumpers that housed parking lights and directional signals.
The third Harley Earl designed Wildcat; the 1955 Buick Wildcat III concept car was probably the most conservative and realistic of the trio. Perched on a 110-inch wheelbase chassis and measuring 190-inches in overall length, the Wildcat III was quite a bit larger than its predecessors, though it was still smaller than its production counterparts. It was referred to as the “toy convertible” by Buick designers.

Wildcat III was a 4-passenger convertible with a reinforced fiberglass body painted bright red with a red leather interior. The car’s front and rear styling contained several elements that would appear on the 1956 and 1957 production Buicks. The front bumper pods housed the parking and directional signal lights and the grille work was of a fine screen material. The back of the car had two bomb-shaped rear bumpers. There were air inlets in front of the wrap-around windshield and rear wheels. It featured the Buick side sweep side trim that would become prevalent on all 1957 Buicks, but featured little chrome elsewhere.

The Buick Wildcat III was powered with a 280 horsepower V8 engine with four carburetors and was mated to a Twin Turbine Dynaflow automatic transmission.

Though it is not believed to be in existence any longer, the ultimate fate of the Wildcat III was never officially verified. One rumor had it going to the crusher, yet another placed it in a hidden collection waiting for the right time to re-emerge.

The 1955 Wildcat was the third of three concept cars introduced in consecutive years to wear the Wildcat badge.

Bill Bowman - wiki.gmnext.com


Buick Wildcat III, 1955 года, в отличии от предыдущих Buick Wildcat II и Buick Wildcat I не уцелел: эту машину уничтожили сами ее создатели — после того как сочли, что она свои функции выполнила. Buick Wildcat III был четырехместным кабриолетом, ярко-красным снаружи и изнутри, с кузовом из фибергласса — но зато с обивкою сидений из самой что ни на есть натуральной кожи. Внешне прототип довольно близко напоминал серийный Buick того же года, но кое-чем, конечно от него отличался. Очень лихо смотрелась, к примеру, продольная выштамповка на крышке багажника по ширине выреза под номерную табличку: выглядело это так, что гладкий вообще-то багажник вдруг становился в средней своей секции рифленым, и этот “гофрированный” участок, продолжаясь ниже номера машины, исчезал из виду где-то под ее днищем. Моторный отсек занимала V-образная “восьмерка”, с четырьмя карбюраторами и соответственно с отдачей в 280 л. с.

Наименование Wildcat досталось по наследству сперва новому силовому агрегату отделения Buick, а затем — через него — и введенной в 1962 году новой серии машин с отчетливо выраженным спортивным характером, для которой применялось по 1970 год включительно.

auto-planet.org.ua
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий