1937 Volkswagen Beetle (Kafer)

1 000 000
1 000 000
Volkswagen 1935 г. — прототип послевоенного «Жука»
Volkswagen 1935 г. — прототип послевоенного «Жука»
Volkswagen 1939 KdF-Wagen
Volkswagen 1939 KdF-Wagen
Volkswagen 1939 KdF-Wagen
Volkswagen 1939 KdF-Wagen
Volkswagen 1943 KdF-877 Kommandeurwagen
Volkswagen 1943 KdF-877 Kommandeurwagen
1945 Model-11
1945 Model-11
1952
1952
1952
1952
1955
1955
1957
1957
1959
1959
1962
1962
Cabrio
Cabrio
Иллюстрации: Volkswagen AG.
Рейтинг:  33    -13    +46
#4 - The Car of the Century
In Germany, the people’s car took the form of Hitler’s Volkswagen, which literally meant "people’s car "Its design complete with a strong, platform chassis, four-whreel independent-suspension system, air-cooled horiyontally opposed, four-cylinder engine, and an RR drive system, was worthy of Ferdinand Porsche’s attention. Sales were conducted using fixed installment payments, but until the end of World War II, almost no vehicles were provided to the public.


Официальной датой рождения этого автомобиля принято считать 1946 год, когда было развернуто серийное производство. Однако работы по созданию его конструкции и формы начались еще в тридцатых. В 1937 г. Фердинанд Порше объединил все эскизы в проект прототипа, который и сделал машину тем самым легендарным «Жуком», покорившем послевоенный мир. 54 года этот автомобиль находится на конвейере! 54 года, несмотря ни на что, его образ вызывал и вызывает интерес. Кузов «Жука» — «фастбек-купе», как и у большинства автомобилей эпохи stream-line был двухобъемным, с динамично падающей линией крыши. Однако мощная формообразующая силуэт дуга и выступающие крылья деликатно сдерживали излишнюю экспрессию горизонтальных линий и придавали автомобилю на редкость своеобразную и деловитую внешность. Кроме того, благодаря форме потребитель не мог обмануться относительно скоростных возможностей Volkswagen, который честно выглядел на свои девяносто километров в час и в этом смысле был идеален с точки зрения аэродинамики.
По материалам: TOYOTA AUTOMOBILE MUSEUM; Н. Розанов, Журнал "Автомобили" 01-2000
Автомобили марки Volkswagen
1937 Volkswagen Beetle (Kafer), 1955 Volkswagen Karmann Ghia (Ghia), 1957 Volkswagen Coupé (Ghia Aigle), 1969 Volkswagen EA276 Golf Concept, 1970 Volkswagen 1600 SS (Francis Lombardi), 1971 Volkswagen Karmann Cheetah (ItalDesign), 1975 Volkswagen Chicco, 1976 Volkswagen Turbo Polo (Colani), 1977 Volkswagen Prototype (Colani), 1981 Volkswagen Auto 2000, 1982 Volkswagen Student, 1986 Volkswagen Scooter, 1989 Volkswagen Futura, 1991 Volkswagen Vario I, 1991 Volkswagen Vario II, 1992 Volkswagen Chico, 1994 Volkswagen Concept One, 1995 Volkswagen Noah, 1997 Volkswagen CJ, 1997 Volkswagen W12 Syncro (ItalDesign), 1998 Volkswagen W12 Roadster (ItalDesign), 1999 Volkswagen Concept-D, 2000 Volkswagen AAC, 2000 Volkswagen Dune Concept, 2001 Volkswagen Microbus, 2001 Volkswagen W12 Coupe Nardo (ItalDesign), 2002 Volkswagen 1-Litre Concept, 2002 Volkswagen Magellan, 2002 Volkswagen Tarek Concept (ItalDesign), 2003 Volkswagen Concept R, 2004 Volkswagen Concept C, 2004 Volkswagen Concept T, 2005 Volkswagen Eco Racer, 2005 Volkswagen Ragster Concept, 2006 Volkswagen Concept A, 2006 Volkswagen GX3, 2006 Volkswagen Iroc, 2006 Volkswagen Neeza, 2006 Volkswagen Tiguan Concept, 2007 Volkswagen Golf GTI W12 650, 2007 Volkswagen Space Up!, 2007 Volkswagen space up! blue, 2007 Volkswagen up!, 2008 Volkswagen Caddy Topos Sail, 2008 Volkswagen Pickup Concept, 2009 Volkswagen Concept BlueSport, 2009 Volkswagen E-Up!, 2009 Volkswagen L1 Concept, 2009 Volkswagen Up! Lite, 2010 Volkswagen Berlin Taxi, 2010 Volkswagen Milano Taxi, 2010 Volkswagen New Compact Coupe , 2011 Volkswagen Buggy Up!, 2011 Volkswagen Bulli, 2011 Volkswagen Cross Coupe, 2011 Volkswagen Cross Up!, 2011 Volkswagen e-Up!, 2011 Volkswagen Formula XL1, 2011 Volkswagen GT Up!, 2011 Volkswagen Gо! (ItalDesign), 2011 Volkswagen Nils, 2011 Volkswagen Race Touareg 3 Qatar, 2011 Volkswagen Tex (ItalDesign), 2011 Volkswagen Up! Azzurra Sailing Team (ItalDesign), 2012 Volkswagen E-Bugster, 2012 Volkswagen Taigun, 2013 Volkswagen Amarok Power-Pickup, 2013 Volkswagen CrossBlue, 2013 Volkswagen CrossBlue Coupe, 2013 Volkswagen Design Vision GTI, 2014 Volkswagen Beetle Dune, 2014 Volkswagen New Midsize Coupe, 2014 Volkswagen Taigun, 2014 Volkswagen T-Roc, 2014 Volkswagen XL Sport, 2015 Volkswagen C Coupe GTE, 2015 Volkswagen Cross Coupe GTE, 2015 Volkswagen Golf GTE Sport, 2015 Volkswagen Sport Coupe Concept GTE, 2015 Volkswagen Tiguan GTE, 2016 Volkswagen Budd-e, 2016 Volkswagen I.D., 2016 Volkswagen T-Cross Breeze, 2016 Volkswagen Tiguan GTE Active, 2016 Volkswagen T-Prime Concept GTE, 2017 Volkswagen I.D. Buzz, 2017 Volkswagen I.D. Crozz, 2017 Volkswagen I.D. CROZZ II, 2017 Volkswagen Sedric, 2018 Volkswagen Atlas Cross Sport, 2018 Volkswagen Atlas Tanoak, 2018 Volkswagen I.D. Buzz Cargo, 2018 Volkswagen I.D. Vizzion Concept, 2018 Volkswagen Sedric School Bus, 2018 Volkswagen Tarok, 2019 Volkswagen ID. Buggy, 2019 Volkswagen ID. Roomzz, 2019 Volkswagen ID. Space Vizzion, 2021 Volkswagen ID.LIFE, 2022 Volkswagen GEN.TRAVEL, 2022 Volkswagen ID. Aero, 2023 Volkswagen ID. 2all, 2023 Volkswagen ID. GTI
Смотрите статьи об этом автомобиле:
Тотализатор века
Отдел Информации
Журнал "5 Колесо:", № 119 февраль, 2003
Десять автомобилей, которые потрясли мир
Н. Розанов
Журнал "Автомобили" 01-2000
06. Новый пластический ключ
Н. Розанов, кандидат искусствоведения.
Журнал "АВТОМОБИЛИ", 6-1998
Комментарии
theon
25 июня 2008 г.
By the official date of the generation of this automobile it is customary to assume 1946, when series production was expanded. However, work on the creation of its construction and form began even in the thirtieth. In 1937. Ferdinand [Porshe] combined all sketches into the project of the prototype, which made a machine thus legendary “beetle”, that subjugated postwar peace. 54 years this automobile are located on the conveyor! 54 years, despite not what, its means it caused and causes interest. The body “of beetle” - “[fastbek]- sleeping compartment”, as in the majority of the automobiles of the epoch of stream-line it was two-volumetric, with the dynamically falling line of roof. However, powerful shaping silhouette arc and coming out wings delicately held in control the superfluous expression of horizontal lines and they gave to automobile unusually unique and efficient appearance. Furthermore, because of the form user could not be deceived relative to the high-speed possibilities Of volkswagen, which honestly appeared to its ninety kilometers in the hour and in this sense it was ideal from the point of view of aerodynamics.
jmgiaccardi@orange.fr
19 февраля 2012 г.
pas mal le modele 1945 model 1.1
Обсудить автомобиль
Автор
E-mail
Комментарий